Az MVM Paksi Atomerőmű 1. blokkján kedden 2 órától terven felüli karbantartást végeznek.
Ma is rengetegen posztolnak meggondolatlanul a közösségi médiás felületeiken, pedig egy-egy megosztás aztán jövőbeni karrierlehetőségeire, a leendő munkáltató róluk alkotott képére is kihatással lehet. Éppen ezért érdemes minden egyes bejegyzés előtt alaposan végiggondolni, hogy mit és milyen formán osztunk az előző munkahelyünkről és karriercéljainkról.
Akivel fordult már elő, hogy egy leépítés részeként váratlanul veszítette el munkahelyét, tapasztalhatta, hogy a mai, digitalizálódott világban a kellemetlen kötelezettségeink egyike egy ilyen helyzetben az, hogy hogyan tudatjuk a hírt a szélesebb ismertségi körünkkel. Kézenfekvő, hogy erre a közösségi médiás felületeket használjuk, befrissítve a LinkedInt, kitéve egy posztot a Twitterre, vagy a Facebookra, esetleg megosztani róla valamit az Instán is.
Fontos azonban, hogy hogyan közvetítjük az információt, ha nem szeretnénk később a munkakeresésnél, vagy a magánéletünkben komoly hátrányt szerezni az esetből. Most összegyűjtöttük a legfontosabb szempontokat, amiket mindenképp érdemes figyelembe venned a meggondolatlan posztolás előtt.
Adj magadnak egy kis időt, mielőtt megosztanád
Adjunk egy kis időt magunknak, amíg megemésztjük, hogy nincs többé munkánk
- tanácsolja a CNN által megszólaltatott Aneri Desai, karrier coach, aki szerint az időnek fontos szerepe van abban, hogy megértsük, milyen helyzetbe is kerültünk. Ha a változás felkavart, a szakértő szerint érdemes először egy baráthoz, vagy valamilyen nyugtató tevékenységhez menekülni és nem egyből, impulzusból kiposztolni a dühünket és keserűségünket.
Ha nem vagyunk benne biztosak, hogy mihez kezdünk majd magunkkal, egyáltalán hogy az adott szakmában szeretnénk-e majd dolgozni, érdemes lehet először egy "puhább", tényszerű posztot megosztani arról, hogy elvesztettük a jelenlegi munkahelyünket. Azt persze nyugodtan leírhatjuk, hogy nem tudjuk, mi lesz a következő lépésünk, de fontos, hogy a posztba ne vigyünk dühöt és mélyebb érzelmeket.
Fontos a poszt fókusza is
Egy ilyen, tényszerű poszt például akkor jöhet jól, ha egy komolyabb leépítés keretében küldtek el minket a munkahelyünkről, amiről ismerőseink is tudhatnak, esetleg médianyilvánosságot kap, mint a közelmúltbeli, a Magyar Postánál lezajlott durva leépítés. Ezzel ugyanis jó eséllyel elkerülhetjük azt, hogy aggódó ismerősök privát üzenetekkel bombázzanak, arról érdeklődve, hogy minket is elküldtek a cégtől.
Bár akár öt, akár huszonöt évet töltöttünk el egy munkahelyen, jó eséllyel kisregényt tudnánk írni ottani tapasztalatainkról, a szakértő óva int ettől és a rövid, lényegretörő bejegyzések hatásosságát hangsúlyozza. Szép dolog, hogyha a posztban dicsérjük munkatársainkat, vagy felidézünk egy-egy pozitív élménytr, de érdemesebb a saját sikereinkre koncentrálni, ezen kell, hogy legyen az üzenet fókusza - véli Desai.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Legyél határozott a céljaiddal és az elvárásaiddal kapcsolatban
Ha túllendültünk az előző állásunk elvesztése által okozott sokkon és készen érezzük magunkat az új helyünk megtalálására természetesen a közösségi médiás tevékenységünk is elkezdhet erről szólni. Ha azt reméljük, hogy online felületeken kapunk majd segítséget ebben kapcsolati körünktől, vagy talál ránk egy fejvadász, akkor fontos, hogy az ezzel kapcsolatos megosztásaink direktek legyenek - árulta el Marlo Lyons, karrier coach.
Érdemes kifejteni, pontosan milyen puha és kemény készségekkel rendelkezünk, melyek leendő munkáltatónk hasznára válhatnak. Írjuk le, milyen területen van tapasztalatunk és hogy milyen kapcsolódó, vagy nem kapcsolódó területeken tudnánk a jövőben elképzelni magunkat, fejtsük ki, hogy pontosan milyen munkakörben vállalnánk állást, valamint azt is, hogy van-e igényünk a home office-ra. Ha ilyen alaposan körüljárjuk a képességeinket és elvárásainkat, akkor sokkal könnyebb dolga lesz annak is, aki potenciálisan munkát ajánl majd nekünk.
Ha azt szeretnénk, hogy a posztunkra felfigyeljenek a HR-esek és fejvadászok érdemes mindent megtenni azért, hogy az minél "láthatóbb legyen". Ebben nagy segítség lehet akár egy hashtag is.
Tűnjünk pozitívnak
Még ha komoly anyagi problémákkal küzdünk is az állástalanság miatt, akkor sem érdemes ezt nyilvánosan hirdetni - véli a szakértő. Nem érdemes azt sugallni ugyanis, hogy elkeseredettek vagyunk, vagy hogy az első szembejövő munkaajánlatot egyből el fogjuk fogadni.
A cégek azt szeretik, hogy náluk akarjunk dolgozni, nem ad nekik jó képet, ha úgy érzik, csupán kényszerből fogadtuk el az ajánlatukat. Az még teljesen rendben van, ha közöljük, örülnénk, ha minél előbb munkába tudnánk állni, figyeljünk viszont oda, hogy elkeseredettséget semmiképp ne sugározzunk.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








