Virovácz Péterre való beszélgetésben nemcsak a 2025-ös év fő tanulságait vettük végig, hanem részletesen elemeztük a 2026-os kilátásokat is.
Az ingatlanpiac – ahogy szinte az összes üzletág – rálépett a digitalizáció útjára, amihez egy magyar ingatlanközvetítő globális viszonylatban is hamar alkalmazkodott. Egy piaci újítás forgatja fel az állóvizet, ami bonyolult algoritmusokat és saját mesterséges intelligenciáját használja az ingatlanok hatékonyabb eladásához.
Ahogy a legtöbb, nagy tömegeket érintő technológiai innováció térhódításakor, úgy az ingatlaneladás digitalizálódását is övezi egy negatív visszhang. Ennek oka lehet az emberi kontaktus és a szakértelem feltételezett hiánya, vagy a felhasználókban nehezen kiépülő bizalom egy új megoldás iránt.
Az ingatlanpiac digitalizációja a fejlett országokban is csupán néhány éve kezdődött, a rövid idő ellenére azonban az okostechnológiákra alapuló ingatlanközvetítés elképesztő sikerességgel működik. Angliában és az Egyesült Államokban temérdek mennyiségű adat áll az ingatlanközvetítő vállalkozások rendelkezésére, akik ezeket az adatokat használják fel a hirdetési technológiákhoz és a pusztán adatok mentén működő online értékbecsléshez. Ezeket a technológiákat finomította és hozta el hazánkba a Livlia, az első magyar digitális ingatlaniroda.
Technológiai oldalról megközelítve úgy látjuk, most van arra lehetőség, hogy az ingatlannal kapcsolatos adatok és a szakértelmünk alapján értéket adjunk az emberek számára. A hibrid ingatlanközvetítés rengeteg problémát old meg az ingatlantulajdonosoknak, a hirdetések menedzselésével kezdve a folyamatosan csörgő telefonon át az adás-vétellel járó jogi kérdésekig. Az online ingatlanközvetítés leveszi ezeket a terheket a tulajdonos válláról és segít az ingatlant gyorsan de optimális áron értékesíteni
- meséli Ercsey-Orbán Péter, a Livlia ügyvezető igazgatója.
Rengeteg szektorban segít a digitalizáció
Legyen szó bármely piacról, a fejlett országokban tevékenykedő vállalatok a digitalizációval és az automatizációval igyekeznek pénzt és időt spórolni mind az ügyfeleiknek, mind pedig saját maguknak. Ha egy cégnek magasak a működési költségei, azt a vásárlóik szenvedik meg, hiszen nekik kell azt a plusz költséget kifizetni, hogy az adott cégnek megérje a termék vagy szolgáltatás árusítása. A digitális megoldásokkal optimalizálhatóak azok a folyamatok, amelyek a felhasználók számára fölöslegesek, a cég számára pedig drágák és időigényesek voltak. A vásárló számára így gyorsabb és olcsóbb lesz a termék, a cég pedig több vásárló igényét tudja kiszolgálni.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Gyorsabb és olcsóbb lehet az eladás, transzparensebb a vásárlás
Az innováció a technológiában mutatkozik meg, de felmerül a kérdés, hogy egy konkrét ingatlan adás-vétel szereplői ezt hogyan érzékelik? A piaci átlaghoz képest a hibrid ingatlanközvetítő közel harmadannyi idő alatt képes egy ingatlant értékesíteni, teszi mindezt egy lényegesen alacsonyabb közvetítői díjért, ami szintén a digitalizált folyamatoknak köszönhető. Az online ingatlaneladást választó tulajdonosok így jelentősen gyorsabban és kevesebb költséggel tudnak ingatlant értékesíteni a digitalizált megoldások segítségével. Amit viszont fontos kiemelni, hogy a digitalizált működés értelmében az online ingatlanközvetítő szolgáltatások az ingatlanbemutatást a tulajdonosra bízzák.
Ha pontos a célzás, akkor nincs szükség rá, hogy az ingatlant esetenként 10-15 embernek is bemutassuk, elég 2-3 érdeklődő, akik a megtekintés után ajánlatot tesznek. Ez akkor mehet ilyen ’flottul’, ha a hirdetések és az előszűrés professzionálisan és alaposan működik, amiben a legjobb tudomásunk szerint magasan az élén járunk a hazai és a regionális ingatlanpiacnak
– mutatott rá a szakértő. A hagyományos ingatlanközvetítői szolgáltatással ellentétben a hibrid ingatlanközvetítés lerövidíti az értékesítési időt, megóvja a pénztárcát az irreális közvetítői díjaktól, és lecsökkenti az emberi kontaktusok számát, ami – vírustól függetlenül is – sokak számára egy hatalmas pluszt jelent.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








