Akadozik a napelemes inverterek kötelező adatszolgáltatási rendszerének bevezetése, amelyet júliustól terveznek elindítani.
Magyarországon nő a házasságkötések száma, ugyanakkor az újraházasodási kedv sem lanyhul, sőt, 2019-ben közel kétszer annyi 30-as nő házasodott újra, mint 2000-ben - derül ki a KSH egyik friss kiadványából. De megtudhatjuk belőle azt is, hogy ötször annyi 60 évnél idősebb férfi vonul anyakönyvvezető elé másodszor is, mint nő.
A KSH 2020-ban is kiadta, immáron 18. alkalommal a Nők és férfiak Magyarországon c. zsebkönyvét. Ebben a nők és férfiak itthoni helyzetét mutatják be, diagramok segítségével elemezve a munkaerőpiacot, az oktatást vagy éppen a bűnözés, turizmus adatait a nemi arányok szempontjából.
A nők és férfiak helyzetének, lehetőségeinek számos területen mérhető egyenlőtlensége jelentős mértékben függ az adott ország gazdasági szerkezetétől, a foglalkoztatottság mértékétől és a keresetek színvonalától - írja bevezetésében a KSH.
A kiadványban rengeteg érdekes adattal, összefüggéssel lehet találkozni, mely rávilágít a különféle, jelenleg zajló társadalmi folyamatokra, és rövid, de akár hosszú távú következtetéseket is le lehet vonni belőlük. Közlik például azoknak a házasságok és válások számai mellett az újraházasodási arányszámokat korcsoportok szerint lebontva.
Házasság, válás, házasság
A KSH legfrissebb statisztikái szerint 2020 decemberében 2,9 százalékkal nőtt a házasságkötések száma, 3314 pár lépett frigyre, 94-gyel több, mint 2019 decemberében.
Ugyanakkor tudjuk azt is, hogy nem mindegyik házasság tartós, ahogy az Európai Unió országaiban, úgy nálunk is magas a válások aránya. 2017-ben például átlagosan ezer uniós lakosra 2 darab válás jutott, ami több mint kétszerannyi, mint 1965-ben, amikor csupán 0,8 - írta meg a Pénzcentrum korábban. Ahogy az a statisztikán látszik a válások élbolyában leginkább a balti, illetve északi országok vannak. Ehhez képest Magyarország abszolút a lista alsó fertályában helyezkedik el. Hazánkban ugyanis 2018-ban 1 000 lakosra 1,7 válás jutott.
Válás után köpönyeg
De még érdekesebb, hogy mi történik a válás után: vajon hányan döntenek úgy, hogy újraházasodnak. (Újraházasodási arányszám az ismételten házasságra lépő özvegy, elvált családi állapotú férfiak, illetve nők és a megfelelő korú, nemű, családi állapotú évközepi népesség aránya, ezer főre.)
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Annak, hogy valaki újraházadodik, számtalan oka lehet, melyről a statisztikai hivatal természetesen nem tudhat, ám gyönyörűen kirajzolódik az infografikán, hogy ennek a különböző életszakaszokban mennyi a valószínűsége, ha az illető nő, illetve akkor, ha férfi. A 19 évnél fiatalabb újraházasodó férfiakról nincs adat, feltehetően mert olyan alacsony a számuk, hogy mérni sem lehet. Nőknél viszont egy iszonyatosan magas oszlopot láthatunk: ez azt jelenti, hogy 2019-ben ezer főre 137,9 újrházasodó 19 évnél fiatalabb nő jutott. Egészen 30-as éveikig meg is őrzik ezt az előnyüket, ezen a ponton azonban megfordul az arány, és már több férfi újabb házasságot, mint nő. A 60 éven felüliek esetében pedig eljutunk oda, hogy
A grafikonon a további fülekre kattintva láthatóak a 2010-es, illetve a 2000-es év adatai is. Ezekből az derül ki, hogy 10 éve az újraházasodások száma sokkal kissebb volt, az nemek arányai azonban nagyon hasonló képet mutattak, 2000-ben azonban minden korosztályban (a 19 évnél fiatalabb férfiakról nincs adat) a férfiak házasodási kedv volt nagyobb.
A 2019-re megnövekedett újraházasodásoknak lehet egyik oka a családtámogatások igénybevételének szándéka, a babavárónak kölcsönnek például feltétele, hogy a leendő szülők házasok legyenek.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








