Karácsony közeledtével sok családban kerül a fa alá az első saját okostelefon, pedig ez egyszerre ajándék, felelősség és hatalmas mérföldkő
A sok család számára komoly stresszt jelent a kisgyermekkori érzelmi- és viselkedésszabályozási zavarokkal (regulációs zavar) való küzdelem. A regulációs zavarok korai kezelése a gyermek későbbi egészségére és pszichoszociális fejlődésére is hatással van, ezért érdemes mielőbb szakemberhez fordulni.
A csecsemők és kisgyermekek egy bizonyos hányada olyan viselkedési problémákat mutat, amelyek intenzitásukban és tartósságukban eltérnek az átlagtól. A kutatók becslése szerint a csecsemők mintegy 5-10 százalékánál kialakul, vagy már születésétől fogva létezik regulációs- vagy viselkedésszabályozási zavar.
A regulációs zavar nem más, mint érzelmi és viselkedésszabályozási rendellenesség csecsemő és kisgyermekkorban, amely sokszor megnehezíti a harmonikus szülő-gyermek kapcsolatot; jelentkezhet már a korai csecsemő- vagy kisdedkorban, de a problémák akár a kisiskolás korig is elhúzódhatnak.
Leggyakoribb megjelenési formái a sírás, a krónikus nyugtalanság, az alvászavarok, a táplálási nehézségek, a székrekedés, az erős dac, a kontrollálhatatlan dührohamok, a heves szeparációs szorongás, esetleg testvérféltékenység. Később ehhez társulhat a társakhoz való kapcsolódás, a koncentrálás és az ingerfeldolgozás nehézsége.
- mondta el dr. Tory Vera, a Dr. Rose Magánkórház gyermekgyógyásza.
Kifejezetten gyakoriak az altatási problémák, alvászavarok, ami enyhíthető a rítus, az esti szeánsz kialakításával. Az alvászavar gyakran jár együtt az evészavarral. A szakorvos tapasztalatai szerint sok szülő maga is traumatikus élményeket hoz magával, olyan kisiklásokat, amelyek később különféle etetési gondokat idéznek elő.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Mindemellett a baba táplálása önmagában is stresszt jelent sok szülőnek, félnek, hogy ha a csecsemő nem eszik eleget, nem fejlődik megfelelően. A szorongás az egész családra átragadhat, a szülők különféle "trükkökkel" próbálkoznak, ami a gyermekgyógyász szerint nem jelent tartós megoldást:
- mondta a szakember. "Ma már ritka a többgenerációs család(modell), a fiatal szülők az interneten próbálnak meg tájékozódni, ami sokszor több kárt okoz, mint hasznot. Sok nő fél attól, hogy nem elég jó anya, nem felel meg a "tökéletes anyaszerepnek". Az elcsúszásokat kell megtalálnunk közösen a konzultációkon, mindig az adott család egyéni helyzetére szabva." - foglalta össze a gyermekgyógyász.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








