Vámháborútól banki költségekig, fagyiáraktól pihenőnapig: számos témában kérdeztük az olvasók véleményét 2025-ben is.
Április 9-én mutatta be legfrissebb lakáspiaci jelentését az MNB. Ebből kiderült többek között, hogy az új koronavírus-járvány már egy jócskány lelassult állapotában érte a magyar lakáspiacot; a tranzakciószámok beszakadtak; több hosszú távra kiadott bérlemény lett Budapesten, itt árcsökkenés is történt.
- mondta el Nagy Tamás, az MNB főosztályvezetője, a jegybank április 9-én tartott sajtótájékoztatóján, aminek témája a legfrissebb lakáspiaci jelentés volt. Ebben bemutatására került többek között, hogy 2019 végén már országosan stagnáltak a lakásárak, sőt a fővárosban már áresést is megfigyeltek. Ehhez képest országosan az I. negyedév végére 12,3 százalékos lakásárdinamika volt megfigyelhető, Budapesten ez viszont már csak 9,5 százalékos volt. Sőt, idén áprilisban már csak 6 százalékkal kerültek többe átlagosan a budapesti lakások 2019 áprilisához képest.
A jelentés bemutatja azt is, hogy 2019. második részében már érdemben csökkentek a hazai tranzakciószámok. Országosan 10 százalékkal, Budapesten viszont több mint 25 százalékkal. 2020 elején azonban ezek a számok mégjobban bezuhantak. Áprilisban, a mélypontkor Budapesten 70 százalékkal csökkentek a tranzakciószámok, országosan ez 58 százalék volt.
Az új lakások száma is jócskán csökkent 2020. első negyedévében: Budapesten mintegy 15 százalékkal volt kevesebb 2019. hasonló időszakához képest. Az átadások száma azonban nőtt, de ez csak azért van, mert rengeteg hazai projekt érdemi csúszásban van. A csúszások átlagos mértéke pedig már majdnem eléri a négy negyedévet.
Nagy Tamás beszámolt arról is, hogy Magyarországon megnőtt a tipikus alku mérete, főként Budapesten. Ez azt jelenti, hogy az eladók tipikusan sokkal nagyobb mértékben mérsékelték a hirdetési árat a hirdetés ideje alatt. Országosan mintegy 4 százalékkal, Budapesten pedig 3 százalékkal csökkentek általában az árak a hirdetések ideje alatt. Mindez történt úgy, hogy 2020. első negyedévében igen jellemzővé vált a járvány miatt az eladói kivárás.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A jelentés kitért arra is, hogy az új koronavírus-járvány azonnal éreztette a hatását a bérlemények piacán is, főleg Budapest belső kerületeiben is. A hosszú távú bérletre kínált lakások száma itt 10 százalékkal megugrott, miközben átlagosan 20 százalékos árcsökkenés volt megfigyelhető ugyanitt.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








