A WHO szerint a magas lehet H5N1 madárinfluenza vírus koncentrációja a fertőzött állatok nyers tejében.
A közösségi távolságtartás terjedésének fényében a Kaspersky szakértői az online találkozókhoz használt alkalmazások fenyegetési környezetét vizsgálták. Arról kívántak megbizonyosodni, hogy a felhasználók biztonságban élvezhetik-e a kommunikációnak ezt a formáját. Az elemzés során mintegy 1300 olyan fájt találtak, amelynek a neve az olyan jól ismert alkalmazásokéihoz hasonlított, mint a Zoom, a Webex és a Slack. A jelenlegi helyzetben a internetes találkozókhoz használt alkalmazások egyszerű módszert kínálnak arra, hogy az emberek videókonferenciák, hanghívások vagy szöveges üzenetek formájában tartsák a kapcsolatot egymással, ha semmilyen más kommunikációs eszköz nem áll rendelkezésre. A kiberbűnözők természetesen egy percig sem haboznak ezt kihasználni, és a népszerű alkalmazások neve alatt próbálnak meg különféle kiberfenyegetéseket terjeszteni.
Az említett 1300 fájl között 200 fenyegetést találtak. A leggyakrabban két reklámszoftver-család, a DealPly és a DownloadSponsor bukkant fel. Mindkét család olyan telepítőprogram, amely vagy reklámokat dob fel, vagy reklámszoftver-modulokat tölt le. Ilyen szoftver általában akkor jelenik meg a felhasználó eszközén, amikor nem hivatalos helyről tölti le a szoftvert.
Bár a reklámszoftver nem kártékony szoftver, attól még jelenthet adatvédelmi kockázatot. A Kaspersky termékei sikeresen észlelik és blokkolják a DealPly és a DownloadSponsor szoftvereket. A reklámszoftverek mellett a Kaspersky szakértői néhány esetben .lnk fájloknak (alkalmazások parancsikonjainak) álcázott fenyegetéseket is találtak. Ezek közül a legtöbbször az Exploit.Win32.CVE-2010-2568-at észlelték; ez egy meglehetősen régi, ám még mindig széles körben elterjedt kártékony kód, amelynek segítségével a támadók további rosszindulatú programokkal fertőzhetik meg a számítógépeket.
Ha azt nézzük, hogy melyik az az alkalmazás, amelyiknek a nevét a leggyakrabban használják a bűnözők a kiberfenyegetések terjesztéséhez, akkor egyértelműen a Skype viszi el a pálmát. A Kaspersky szakemberei 120 000 különféle gyanús fájlt találtak, amelyek a Skype nevét használták. Ráadásul más alkalmazásnevekkel ellentétben ezt a nevet nemcsak reklámszoftverek, hanem különféle rosszindulatú programok - elsősorban trójai vírusok - terjesztésére is használják.
- mondta Denis Parinov, a Kaspersky biztonsági szakértője.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Újabb csalási trükkre figyelmeztet a Telekom
- Szokatlan hiba miatt hívják vissza a Tesla új gyöngyszemét
- Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani
- Jó számokat hoz Magyarország az autós piacon
- Erre már sokan vártak: itt a TikTok új alkalmazása
- Van egy kis probléma az autók elkobzásával a szomszédban