Gálvölgyi János, a Kossuth- és Jászai Mari-díjas színművész ritka őszinteséggel beszélt anyagi helyzetéről.
Mutatjuk, hol, mennyiért lehet ma újépítésű lakást vásárolni a fővárosban. Összesítésünk elkészítéséhez több mint 13 ezer (!) újépítésű lakás négyzetméterárát átlagoltuk.
Megjelent a Budapesti Lakáspiaci Riport legfrissebb, az idei első negyedévére vonatkozó adatsora, amely alapján leszögezhetjük: a használt lakások piaca után egyértelműen beindult a budapesti újlakás-piac is. A fejlesztők egyre aktívabbak, a kínálat óriási, és úgy tűnik, a következő években is folytatódhat ez a tendencia. Az Eltinga, az Ecorys és az FHB Index szakemberei már közel
Csak emlékeztetőül: 2016 harmadik negyedévében még mindössze 255 budapesti fejlesztést, és azokban 3400 lakást számlált a riport; míg a tavalyi év utolsó negyedévében is "csak" 11 ezer lakás adatait listázták. A friss adatsort górcső alá véve természetesen ezúttal is megállapítható, hogy: a fővárosban az átlagos újépítésű lakás
- 2 és fél szobás;
- alapterülete 61 négyzetméter;
- és 46 152 579 forintba kerül.
Érdemes azonban a várost jóval nagyobb nagyítóval is megvizsgálni, hiszen a lakáspiaci mutatók egészen komoly kilengést is tudnak produkálni. Az például már Buda és Pest viszonylatában is jól látszik, hogy a Duna árban komoly vízválasztó. Az átlagos lakásár ugyanis közel 10 millió forinttal drágább a folyó nyugati, mint a keleti oldalán.
A kerületi bontás viszont ennél is többet elárul a főváros megosztottságáról: a prímet továbbra is az V. kerület viszi a maga bő 164 milliós átlagos lakásáraival; de a legnagyobb alapterületű lakásokat is ugyanitt találhatjuk. A legolcsóbb lakásokat pedig Budapest XIX. kerületében mérik - itt az átlagos alapterületű, azaz 62 négyztméteres lakásokat 26 milliós átlagáron öntik (vagy öntenék) betonba a fejlesztők.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Nem túl nagy meglepetés ugyan (befektetési cél), de érdemes azt is megjegyezni, hogya legkisebb alapterületű lakásokat a főváros VII. (46 nm/lakás), illetve VIII. kerületében (48 nm/lakás) találhatjuk. Továbbá az is egyre inkább bizonyítást nyer, hogy a 10+10-es CSOK beváltja a kormányzat hozzá fűzött reményeit; az átlagos alapterületek ugyanis szinte a legtöbb kerületben megfelelnek a támogatás peremfeltételeinek.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








