Február 28-ig nyújthatják be kérelmeiket a nagycsaládos fogyasztók kedvezményes árú gázra.
A három vagy több kiskorú gyermeket nevelő családok - a minden lakossági fogyasztó számára biztosított 1.200 köbméteren túl - több száz köbméternyi gázt igényelhetnek a tavalyi áron; a nagycsaládos fogyasztók az idei évi kedvezmény igénybevételéhez szükséges kérelmeket február 28-ig nyújthatják be a Magyar Államkincstár területileg illetékes megyei igazgatóságaihoz - tájékoztatta a Nemzeti Erőforrás Minisztérium szociális, család- és ifjúságügyért felelős államtitkársága az MTI-t.
A kérelemhez az utolsó gázszámlát is csatolni kell, a támogatás 2011. január 1-jétől visszamenőlegesen jár. A Magyar Államkincstár az árkedvezményre való jogosultságot kérelemre állapítja meg és erről határozatban értesíti a jogosultakat március 31-ig. Az igénylőlap a kincstár honlapjáról is letölthető.
A nagycsaládosokat megillető földgázárkedvezményt a három vagy annál több gyermeket nevelő családok vagy nevelőszülők vehetik igénybe (akik három- vagy több gyermek után részesülnek családi pótlékban, nevelési ellátásban vagy iskoláztatási támogatásban).
A kedvezmény mértéke három gyermekig 200 köbméter évente és gyermekenként, a negyedik gyermektől pedig gyermekenként 300 köbméter. Tehát három gyermek esetén a kedvezményes áron számított földgáz mennyisége 1.800 köbméter évente, négy gyermekre számolva pedig 2.100 köbméter - fejtik ki. Az önálló felhasználási hellyel, fogyasztásmérővel rendelkező nagycsaládos háztartás a kedvezményt "természetben" kapja meg, azaz a kedvezményes árú 1.200 köbméter fogyasztási földgázmennyiség növekszik meg a kedvezmény szerinti mennyiséggel.
Az önálló számlával, fogyasztásmérővel nem rendelkező lakásokból álló lakóépületben (társasházban) élő nagycsaládos háztartás a fenti kedvezményt a társasház számlájában gyermekszámtól függően érvényesítheti - áll a tájékoztatásban, amely emlékeztet arra: a kormány a tavaly érvényes gáz- és távhőtámogatást, külön igénylés nélkül április 30-ig továbbra is fenntartja.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







