1996 óta nem költötték a brit jelzálogkölcsön-felvevők a jövedelmük ilyen alacsony hányadát jelzáloghitel-törlesztésre. A hitelfelvételek száma megugrott, a lakásárak pedig - egy térség kivételével - szerte az országban emelkedtek.
Kezd helyrerázódni a jelzáloghitel-piac az Egyesült Királyságban. Annak ellenére, hogy 2009 novemberében az egy hónappal korábbi értékhez képest 4%-kal kevesebb jelzáloghitelt vettek fel a szigetországban, mégsem lehetnek teljesen elkeseredve a hitelértékesítők, mivel az 53 ezer darab felvett kölcsön 66 százalékos ugrást jelent a 2008 novemberében mért értékhez képest - írja a PropertyWire.
Nem csoda, hogy egyre keresettebbek az ingatlanokra felvett hitelek, mivel a statisztika 1974-es bevezetése óta - egy rövid ideig tartó 1996-os mélypontot leszámítva - tavaly novemberben fizették a rendelkezésre álló jövedelmük legalacsonyabb hányadát jelzáloghitel-törlesztésre a britek. Egy átlagos brit hitelfelvevő mindössze jövedelemének 10,6%-át fordította a lakását terhelő kölcsön kiegyenlítésére.
Az első lakásvásárlók is nagyon keveset költenek a lakáshitel visszafizetésére, náluk ez az érték mindössze 14,4%, ami a legalacsonyabb 2004 májusa óta mért érték.
A hitelpiac bővülésével, az ingatlanárak is emelkedésnek indultak az Egyesült Királyságban. A nyári negyedév 2,6%-os áremelkedése után, 2009 három őszi hónapjában már 3,5%-kal emelkedek átlagosan az ingatlanárak. 2009 novemberében egy átlagos lakóingatlanért a szigetországban 200.454 angol fontot (nagyjából 61 millió forintot) kértek el. Az áremelkedés országszerte tapasztalható volt 2009-ben egy térséget, Észak-Írországot leszámítva, ahol egy év alatt 11,6%-os áresést regisztráltak.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








