Szollár Domokos kormányszóvivő szerint tévesek azok a hírek, melyek szerint júliustól emelkedik a gázár. A gáz egységára változatlan marad, ugyanakkor az áfa 5 %-os emelkedésének következtében a gázszámla végösszege emelkedik. Ez a magyarázat valószínűleg kevés fogyasztót vigasztal.
Júliustól a többi termékkel együtt a gáz is drágul 5 %-kal, mert a nettó tarifája az importár csökkenése ellenére sem változik. A körülbelül egy éve tartó nemzetközi áresés a fűtési szezon előtt gyűrűzhet be hozzánk. Erre utal, hogy nincs előkészületben a július elsején szokásos árváltozás rendelete, amelyet június 1-ig kell kihirdetni. A mintegy egy éve tartó nemzetközi energiaár-zuhanás tükrében egy júliusi gázáremelkedést korábban több szakértő is kizártnak tartott. Úgy vélték, a gáz nettó árát a kormány több tényező folytán is csökkenthetné legalább az áfaemelés mértékével. A tavaly óta tartó olajárzuhanás hatása már megjelent az általunk vásárolt orosz gáz dollárárában is, a forint pedig az az utóbbi időben erősödött.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








