"A költözésnél nincs rosszabb!" - hallhatjuk sokszor azok szájából, akik már túlestek ezen legalább egyszer életükben. Előfordul, hogy eltűnik egy-két holmi, vagy összetörik a nagymamától örökölt drága porcelán, de még ha meg is ússzuk ezek nélkül, akkor is rengeteg időt, fáradságot és pénzt vesz igénybe, mire az egyik lakásból a másikba átcipekedünk. A folyamat alapos megtervezésével, és a megfelelő költöztető cég kiválasztásával azonban sok fejfájástól megszabadíthatjuk magunkat!
Bár a lakásváltásnak megvannak az izgalmas pillanatai is, hiszen újra belakhatunk egy kis zugot, saját ízlésünknek megfelelően berendezhetjük, végre rászánjuk magunkat, hogy kidobjuk azokat a kacatokat, amikre évek óta csak annyit mondunk: "jó lesz még valamire", és még számos előnye van a költözésnek, és az ezzel járó összepakolásnak, de tény, hogy legtöbbünknek nem ezek jutnak elsőre eszébe.
Először is ott a kérdés, hogy honnan szerezzünk annyi, és olyan minőségű dobozt, amiben holmijaink átvészelik azt a sok hercehurcát, amivel a költözés jár. A legtöbben, költség hatékony módon ezt úgy intézik el, hogy körbejárják a környék összes élelmiszerboltját, és egyéb üzletét, a hipermarketek szeméttárolóit, és összegyűjtik a feleslegessé vált kartondobozokat. Azonban nem biztos, hogy ezzel a módszerrel elegendő csomagolóanyaghoz jutunk.
Ilyenkor jöhet szóba a vásárlás, hiszen léteznek már kifejezetten költözésre "kifejlesztett" dobozok, külön méretűek, erősségűek, elválasztó rekeszesek és anélküliek, könyvek, CD-k, edények, háztartási kisgépek vagy épp szobanövények számára kialakítottak...A választék szinte végtelen. Érdemes persze jól átgondolni, hogy miből mennyire van szükség, hiszen ezek is pénzbe kerülnek, másrészt el is kell őket valahol tárolni, vagy szállítani, ha már feleslegessé váltak. Valamivel olcsóbb megoldást jelent, ha a csomagolóanyagokat a költöztetőtől, vagy egyéb cégtől béreljük, ráadásul ekkor nem kell a tárolással sem foglalkoznunk.
Aki nem bízik saját ügyességében, vagy kevés az ideje, és nem szeretne csomagolással bajlódni, átengedheti a feladatot a költöztető cégnek is, hiszen a legtöbb vállalkozó már ezt is magára vállalja, persze nem ingyen. Ilyenkor néhány rakodó szakszerűen, a szükséges anyagok biztosításával elrámolja a holmikat, a csomagok sorszámot kapnak, és így kerülnek fel a teherautóra, így tehát egy leltár segítségével ellenőrizni tudjuk, hogy a másik lakásba minden megérkezett-e.
Ha mindent elpakoltunk a könyvektől a hűtőszekrényig, jöhet a költöztető brigád. Kevesebb csomaggal és kisebb távolságra költözők persze ezt megoldhatják maguk is, barátok segítségét kérve, de ilyenkor ritkán sikerül egy nap alatt kivitelezni a folyamatot, hiszen ők nem üzleti alapon gondolkodnak, nem érdekük tehát a pontosság.
Az anyagi megterhelést persze inkább ez utóbbi folyamat jelenti, hiszen a kiszállási díjtól kezdve, a rakodók óradíján át, a szállításkor felszámított kilométer-díjig rengeteg tétellel kell számolnunk, igaz akadnak olyan szolgáltatók, akik ezeket egy összegként tüntetik fel. A választás tehát nem könnyű, érdemes minél többnél érdeklődni, és ismerősöket is megkérdezni, kinek mi a tapasztalata.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az árak ráadásul eltérő szolgáltatást tartalmaznak, van ahol a feltüntetett díjba a rakodás, az emeletekről való fel- és lecipelés is beleértendő, máshol ezért külön fizetni kell, szintén kérdés az is, hogy a szállítók milyen károkért vállalnak felelősséget (ha egyáltalán...), csak a szállítás ideje alatt keletkezettekre, vagy a költözés teljes idejére. Erről mindenképp érdeklődjünk, mielőtt nekilátunk a folyamatnak.
Persze a végső árat úgyis az határozza meg, és erre kíváncsiak a költöztetők is, mikor árajánlatot kérünk tőlük, hogy hány csomagunk van, mekkorák, milyen nehezek, van-e köztük különös odafigyelést igénylő (zongora, páncélszekrény), hányadik emeletről költözködünk, milyen távolságra, stb.
Viszonylag sok költöztető cég rendelkezik már honlappal is, azonban csak töredékük tünteti fel a tarifáit. Szemezgettünk néhányat ezek közül, bár hozzá kell tenni, hogy legtöbbjük az árlista végén feltünteti a "megegyezés", illetve a helyszíni szemle utáni fix árban történő megállapodás lehetőségét is.

-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








