Az Ernst & Young kutatása szerint a külföldi befektetők körében Lengyelország lett Európa legvonzóbb országa. A felmérés során 43 ország 834 beruházó társaságának felső vezetőjét kérdezték meg, a válaszadók ötöde már jelenleg is rendelkezik lengyel érdekeltségekkel.
A felmérés során több szempontból is vizsgálták az országokat, a befektetési szándék mellett felmérték az adott állam munkahelyteremtő képességét, összesítették a külföldi projektek számát, osztályozták az infrastruktúrát és minősítették az alkalmazott adórendszert.
A munkahelyteremtés tekintetében Lengyelország a második helyen végzett a kontinens országai között. 2006-ben összesen 31 ezer új munkahely jött létre, egy évre rá ugyan 18 400-ra csökkent az új állások száma, de ez is elegendő volt az előkelő helyezés eléréséhez.
A felmérés szerint a közvetlen külföldi befektetések száma a kontinensen 5 %-kal nőtt az elmúlt évben. Ezen mutató alapján a lengyelek ugyan csak a hetedik helyen végeztek a sorban, de a várható tendencia Kelet-Európa erősödését és felzárkózását vetíti előre. Bár a nyugat-európai országokban szám szerint még több projekt van folyamatban, a megkérdezettek közül már minden második befektető vonzónak tartja a kelet-európai térséget.
Az autóiparban pédául a Toyota és a Hyundai Csehországba, a Kia és a Peugeot Szlovákiába, a Mercedes pedig éppen Lengyelországot megelőzve Magyarországra telepíti gyárait. Ezek a fejlesztések amellett, hogy munkahelyeket teremtenek és fejlesztik az infrastruktúrát, még az adott régió ingatlanpiacára is pozitív hatással vannak.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A kutatást végző cég szerint a lengyeleknél tapasztalható gazdasági fejlődésben rejlik az ország fő vonzereje. A befektetők többsége arra számít, hogy javul az infrastruktúra és egyszerűsödik az adórendszer, amely tovább növelheti a lengyel piac minőségét és megbízhatóságát.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








