Shot of a female teacher working at her desk

Mélyebb a gond az oktatásban, mint eddig hittük? Digitalizációban is hatalmas a lemaradás

2022. október 23. 17:02

Egy friss kutatásban 11 európai országban kérdezték meg a tanárokat arról, milyen oktatási programokkal erősítenék a fiatalok digitális kompetenciáit. A felmérés rámutatott: a pedagógusok ugyan rendkívül fontosnak tartják a diákok ezen ismereteinek bővítését, ugyanakkor nem rendelkeznek kellő tapasztalattal a digitális tanítás terén.

A Vodafone Alapítvány új nemzetközi jelentése szerint az európai tanárok nem rendelkeznek kellő tapasztalattal a digitális tanítás terén. A tizenegy európai ország 3000 tanárának megkérdezésével készült felmérés rámutat, hogy a társadalmi és technológiai igények hogyan alakítják át az európai oktatást, és hol van szükségük a tanároknak támogatásra ahhoz, hogy boldoguljanak a technológia által vezérelt világban.

A világjárvány alatti iskolabezárások miatt sok intézmény mozdult el a digitális oktatás felé, az európai tanárok digitális készségei között mégis jelentős eltérések mutatkoznak: a megkérdezettek 20 százaléka állítja, hogy kevés vagy semmilyen tapasztalattal nem rendelkezik a digitális technológia tanításban való használatáról. A pedagógusok 92 százaléka úgy véli, hogy az iskolák felelőssége a digitális írástudás előmozdítása, ugyanakkor nagyobb részük azt érzi, több képzésre lenne szükségük ezen a területen. A felmérés szerint a digitális tanítással kapcsolatos képzések három legvonzóbb témája a digitális technológia használata a személyre szabott tanulás támogatására, a digitális tanítási és tanulási források tantárgyspecifikus használata, valamint a digitális technológia pedagógiai integrációja a tanítási és tanulási folyamatokba. A továbbképzésükhöz a tanárok maguk is az online térben hozzáférhető tananyagokat, online tanfolyamokat tartanák a leghasznosabbnak.

A tanárok és diákok digitális kompetenciafejlesztését támogató tananyagokra azért is van különösen nagy szükség, mert a 2021 májusában kiadott, a „21. századi olvasók” című OECD PISA-jelentéséből –  amely elkészültét a Vodafone Németország Alapítvány társfinanszírozta –  kiderül, hogy az európai diákok nehezen tudják kezelni az interneten és a digitális szolgáltatásokon keresztül érkező információáradatot.

Idehaza tovább árnyalja képet az Európai Bizottság által közzétett DESI mutató is, miszerint 2022-ben Magyarország a digitális gazdaság és társadalom fejlettsége tekintetében a 27 uniós tagállamból a 22. helyen áll.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Óriási dobásra készül 2023-ban a magyar Kickstarter: ez lehet a válság ellenszere?

Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.

Újabb két közösségi kampány lett sikeres: mutatjuk, hogy melyik (x)

Év végén két újabb izgalmas kampány ért el kiemelkedő sikereket a Brancs piacterén.

Jövőre ezeket az ötleteket lesz érdemes figyelni!

Most viszont bemutatunk 3 olyan projektet, amikről valószínűleg sokat fogunk még hallani 2023-ban!

Zubreczki Dávid: teljesen abszurd, hogy erről végleg lemondtak a budapestiek

A könyv szerzőjét, Zubreczki Dávidot kérdeztük a balatoni fejlesztésekről, a városnézésről, építészetről és hogy mitől lenne élhetőbb Budapest. Interjú.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2023. február 6. hétfő
Dorottya, Dóra
6. hét
KONFERENCIA
Tovább
Digital Transformation 2023
Innovatív technologiák a hatékonyságnövelésért!
Sustainable Tech 2023
Innováció ma, zöld gazdaság holnap!
Biztosítás 2023
A tavasz meghatározó pénzügyi konferenciája március 8-án!
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2023. február 5. 16:05