Azahriah szerint nem a siker hajszolásának, hanem a zene iránti szeretetnek és a kísérletezési vágynak kellene az alkotás fő motivációjának lennie.
2017-ben az uniós munkaképes lakosság 31 százalékának volt felsőfokú végzettsége. Ez az arány Magyarországon azonban már csak 24,1 százalék volt, úgy, hogy Észak-Alföldön és Észak-Magyarországon csupán 17,4 és 17,5 százaléka volt a felnőtt lakosságnak felsőfokú végzettségű. A régiók közül itthon a közép-magyarországi országrész teljesített a legjobban, ott 35,6 százalékos volt a magas végzettségűek aránya.
2017-ben a munkaképes lakosság csaknem egy harmada, 31 százaléka rendelkezett felsőfokú végzettséggel az Európai Unióban - derült ki az Eurostat frissen közzétett jelentéséből. Ez egyébként 8 százalékkal volt magasabb, mint a tíz évvel korábbi adat, és a 2016-os átlagnál is egy százalékkal jobb volt.
Hiába azonban a növekvő átlagok, Európa különböző tartományai között óriási eltérések mutatkoznak a felsőfokú iskolázottság terén. Míg Szicíliában például csak a lakosság 13,6 százaléka rendelkezik ilyen végzettséggel, addig Belső-London nyugati részén ez a szám 71,7 százalék.
A statisztikák szerit a magyar átlag majd 7 százalékkal (6,9%) marad el az unióstól, ráadásul úgy hogy a hazai régiók közül csupán egyetlen, a közép-magyarországi veri az uniós középértéket a maga 35,6 százalékos eredményével. Szomorú tény ugyanakkor, hogy nem kevesebb, mint 5 hazai régióban maradt 20 százalék alatt a felsőfokú végzettséggel rendelkezők aránya. Észak-Alföld (17,4%) és Észak-Magyarország (17,5%) eredménye ráadásul még az összesített listán is rendkívül rossznak számít.
Ha a magyar átlagot más a környező országokéval összehasonlítjuk, akkor arányaiban Romániánál, Szlovákiánál és Horvátországnál is jobban állunk, Ausztria és Szlovénia viszont 8 százalékkal előz minket.
Tavaszi szünet 2026: mikor lesz és meddig tart a húsvéti szünet? Itt az összes iskolai szünet dátuma
Mikor lesz pontosan a tavaszi szünet, mikor lesz a húsvét 2026-ban? Mutatjuk, hogyan alakul a további iskolai szünetek rendje a 2025/2026-os tanév során.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








