A nyári szezonos munkalehetőségek 2024. április 1. és 2024. augusztus 31. közötti időszakra vonatkoznak.
Bár a kormányzat célja a szakképzést biztosító iskolák erősítése, mégis évről évre nő a gimnáziumok népszerűsége - írja az Oktatási Hivatal adataira hivatkozva a Magyar Nemzet.
Ezekből kiderül, hogy főként a hat-, illetve nyolcosztályos gimnáziumi képzést nyújtó intézményeket választják évről évre többen. Míg tíz évvel ezelőtt hatosztályos gimnáziumba 4857-en, nyolcosztályosba 3342-en jelentkeztek, ezek a számok a 2016/2017-es tanévre szóló központi felvételin már 7048-ra, illetve 5411-re nőttek annak ellenére, hogy folyamatosan csökken a gyerekek száma.
Horváth Péter, a Nemzeti Pedagóguskar elnöke a lapnak elmondta: kommunikációs szinten valóban megjelent a szándék, hogy jó lenne, ha többen tanulnának a szakképzésben. Hozzátette, hogy olyan konkrét intézkedés végül nem történt, amely például csökkentette volna a férőhelyek számát; változatlanok maradtak a gimnáziumi kapacitások.
A pedagóguskar elnöke szerint az elmúlt években inkább arra irányult a szándék, hogy megerősítsék a szakképző iskolákat, ami miatt idén ősztől átalakult a szakképzés rendszere. Az, hogy a mostani újítások beválnak-e, szakmai kérdés lesz,
- mondta el Horváth Péter.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Támadás ért egy iraki katonai bázist - Izraelt gyanítják az akció mögött
- Újabb veszélyes fegyverkísérleteket hajtott végre Észak-Korea
- Sikeres küldetés után tér haza a német flotta legjobb hadihajója - videó
- Dohányosokat kérdeztek, érdekes dologok derültek ki
- Golovin Vlagyimir: több fontos területen is nagyot fejlődött a női kéziválogatott
- Az újságírókat sem kíméli az ukrajnai háború