Egy parlamenti képviselő a nyugdíjasok szervezetének kérésére több fontos kérdést intézett a kormányhoz.
Pozitívabb jövőképpel rendelkeznek a mostani tizen- és huszonévesek, azaz a Z generáció tagjai az idősebb, Y generációhoz képest egy friss felmérése alapján. Amíg az említett csoport 44 százaléka küzdelmesnek vagy elviselhetetlennek tartja a jelenlegi nyugdíjasok életét, az Y generációsok 56 százaléka van hasonló véleményen. Az időskori munkavégzéssel kapcsolatban is pozitívabb a hozzáállása a fiatalabb, jellemzően pályaválasztás előtt álló korosztálynak. Míg az Y generáció tagjainak 60 százaléka számít arra, hogy idős korában is dolgoznia kell majd, addig a Z generáció 50 százaléka gondolkozik hasonlóképp. A nyugdíjas évekre érdemes időben felkészülni, hogy az időskor ne a nehézségekről, hanem a pihenésről és hobbikról szólhasson.
Az Y generáció tagjai küzdelmesebbnek ítélik a mostani nyugdíjasok életét, mint a fiatalabb Z, vagyis az 1997 vagy azután született generáció tagjai - derül ki az OTP Nyugdíjpénztár legfrissebb kutatásából. A jelenlegi nyugdíjasok életét az Y generációba tartozó válaszadók 55,5 százaléka küzdelmesnek, vagy elviselhetetlennek tartja. Ugyanakkor a munkaerőpiacra most belépni készülő Z generáció tagjai ennél rózsásabban látják a mai nyugdíjasok helyzetét. Az ebbe a korcsoportba tartozó válaszadók kevesebb, mint fele, 43,7 százalék gondolja úgy, hogy többnyire nehézségekkel kell szembenéznie a nyugdíjas évek alatt.
Az időskorral kapcsolatos, eltérő generációs képek jól láthatóak az élethosszig tartó munkával kapcsolatos várakozások kapcsán is. Amíg a még jellemzően tanuló Z generáció tagjainak 47 százaléka gondolja úgy, hogy nyugdíj mellett is dolgozni fog, addig a már inkább aktív munkavállalónak számító, jellemzően a húszas éveinek végén, harmincas elején járó korosztály 61 százaléka már lemondott a gondtalan nyugdíjas évekről.
- nyilatkozta Nagy Csaba az OTP Nyugdíjpénztár ügyvezető igazgatója. Szeretnénk minél több fiatalnak megmutatni, hogy a tudatos tervezés elengedhetetlen ahhoz, hogy a nyugdíjkorhatár betöltése után szabadon dönthessenek arról, mivel szeretnék eltölteni az idejüket.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








