Heti összefoglalónkban egy helyen mutatjuk a legfontosabb történéseket a lakáspiactól a megtakarításokon át egészen a külföldi munkalehetőségekig.
A MÁV-START 2024 tavaszától ismét várja a fiatalok jelentkezését, a Meló-Diák Észak-Dunántúl Iskolaszövetkezettel együttműködve. Március, május, valamint június első felében lesz belépési lehetőség az újonnan jelentkezőknek.
Diákok a járatok fedélzetén, illetve az állomásokon dolgozhatnak. A pozíciók többségét Budapesten, illetve Budapestről induló vonatainkra kínálják, de (főként) a nyári főszezonban és vágányzárak idején több vidéki térségben is számítanak a munkájukra.
Főbb feladatok, amiket diákmunka keretében is végezhetnek tanulók a MÁV-nál:
Információszolgáltatás az állomásokon (egész évben)
- Az állomás kijelölt részén az utasok informálása az állomás szolgáltatásairól, a MÁV-START járatait érintő belföldi díjszabásról, menetrendről és a fedélzeti szolgáltatásokról
- Vágányzárak alatt magyar és idegen nyelvű tájékoztatás megváltozott közlekedési rendről, vonatok és vonatpótló autóbuszok indulási helyéről stb.
- Az utasok segítése a jegykiadó automaták kezelésében
- Segítségnyújtás a pénztáraknál (idegen nyelvű kommunikáció), az egysoros rendszer folyamatos fenntartásának támogatása
Vonatfedélzeti segítségnyújtás (tavasztól őszig)
- Kerékpárok ki- és berakodásának segítése a késések megelőzése érdekében
- Kerékpárok elrendezése a kocsin belül, figyelve a viszonylatokra az utasok úticéljainak figyelembe vételével
- Rakodóajtó és felszállóajtók menet közbeni zárt állapotának ellenőrzése és biztosítása
- Munkakezdés előtt kapcsolatfelvétel a vezető jegyvizsgálóval, munka közben aktív kommunikáció (rakodás végének jelzése, haváriahelyzet esetén egyeztetés a szükséges tájékoztatás tartalmáról)
- Fedélzeti hangos utastájékoztatás a vonatkozó szabályoknak megfelelően (magyar és angol (német) nyelven), vizuális utastájékoztatás beállítása
- Az aktuális járatra, valamint csatlakozó vonatokra vonatkozó általános díjszabási, menetrendi és szolgáltatási információk adása az utasok részére
Utasellátó működéséhez kapcsolódó feladatok (egész évben)
- A meghatározott vonatokon az étkező- és bisztrókocsi-szolgáltatás népszerűsítése és segítése
- Hangos utastájékoztatási feladatok ellátása
- Az étkezőkocsiban az Utasellátó személyzetének támogatása (asztalok leszedése, teríték rendezése, rendelések felvétele, az étkezőkocsi rendezettségének fenntartása)
- Prémium osztályon az utasok jegyárban foglalt meleg italainak ülőhelyen történő felszolgálása
- A munkakörhöz elvárt az elegáns, ápolt megjelenés, a jó kommunikációs- és problémamegoldó készség (magyar és idegen nyelven)
Irodai segítő (alkalmi jelleggel)
- Aktuálisan szükséges irodai feladatok végzése pl. utasszámlálási eredmények, kérdőívek feldolgozása, rögzítése
Táblázás (a nyári főszezonban)
- A vonatok iránytábláinak megfordítása, cseréje, pótlása
- A kocsiszámtáblák ellenőrzése, cseréje, pótlása
- Munkavégzés az állomási ügyeletes tiszt (táblázó) felügyelete alatt és iránymutatása szerint
Vízosztás (alkalmi jelleggel)
- Hőségriadó idején az utasoknak ásványvíz osztása az állomás kijelölt területén.
Fedélzeti Kerékpáros segítő pozíciók betöltéséhez feltétel a betöltött 18. életév, Fedélzeti hangos utastájékoztató és állomási pozíciók esetében a betöltött 16. életév.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Az Utasellátó szolgáltatásait támogató munkakör betöltéséhez a jelentkezőknek egészségügyi kiskönyvvel és érvényes tüdőszűrő lelettel kell rendelkezniük, felvétel után Utasellátó szolgáltatás-segítő tanfolyam elvégzése szükséges.
Diákok a járatok fedélzetén, illetve az állomásokon dolgozhatnak. A pozíciók többségét Budapesten, illetve Budapestről induló vonatainkra kínálják, de (főként) a nyári főszezonban és vágányzárak idején több vidéki térségben is számítanak a munkájukra.
Állomási pozícióban többek között Budapesten (Déli, Keleti és Nyugati pályaudvarok, Budapest-Kelenföld), valamint nyáron a Balaton partján lehet dolgozni. Eseti jelleggel, pl. fesztiválok és vágányzárak idején egyéb helyszíneken is számítunk a diákokra.
A vonatfedélzeti munkák kiinduló állomásai: Budapest (Déli és Keleti pályaudvarok, valamint Budapest-Kelenföld), Nagykanizsa, Tapolca, Balatonfüred, Szombathely, Pécs, Miskolc, Debrecen, Szeged és Kiskunfélegyháza. A budapesti helyszínek jellemzően tavasztól őszig, a vidékiek a nyári főszezon ideje alatt.
Előny a vonatok világának szeretete és a vasúti közlekedés ismerete, de természetesen nem kizáró ok, ha a jelentkező még csak most ismerkedik ezzel a területtel. Minden új belépő részére biztosítjuk a szükséges oktatásokat, egyes munkakörök betöltéséhez pedig további szakmai oktatásokon vehetnek részt diákmunkásaink.
Jelentkezés és részletek itt.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.








