Már lehet jelentkezni a nyári fesztiválokra önkéntesnek, a résztvevők bepillantást is nyerhetnek a működésbe.
Minden harmadik munkavállalónak több mint hat hónapra van szüksége, mire komfortosan tud mozogni az új pozíciójában, derült ki egy magyar onboarding szokásokról készített online kutatásból. A megkérdezettek több mint fele érzi úgy, hogy egy tudásbázis segítené a mindennapi munkáját. A felmérés arra is rámutatott, 70 százalékban a feletteseken és munkatársakon múlik a beilleszkedés sikere. Megállapították az is, hogy a munkavállalók fele nem tudja, mi a feladata és ez milliókba kerülhet a cégeknek.
Hibrid munkakörülmények között sokkal kevesebb idő jut tudás átadásra, sokkal hosszabb ideig tart az onboarding, vagyis az új csapattag beilleszkedése, amivel csupán a munkaváltók harmada elégedett. Többek közt ezeket a tanulságokat lehet leszűrni a BonsaiX kutatásából. A kérdőív kitöltőinek kétharmada arról nyilatkozott, több mint két hónapja van már a jelenlegi pozíciójában, fele 250 főnél nagyobb cégben, míg 9 százalékuk 10 főnél kisebb mikrovállalkozásban dolgozik.
„Tapasztalatok szerint miután egy cég felvesz egy munkatársat, arra vár, hogy majd magától elkezd dolgozni. Ezt igazolja vissza a kutatásunk is, hiszen csak minden második kitöltő számolt be arról, hogy teljesen egyértelmű számára, miről szól a jelenlegi pozíciója, beleértve a feladatait. Az első három hónap lenne a legfontosabb onboarding időszak, de többségben az új kollégák nem kapják meg a megfelelően kidolgozott információt és személyes segítséget” – mutatott rá Gögge Tamás, céges információmegosztási szakértő, a BonsaiX CEO-ja.
A felmérés szerint a megkérdezettek több mint 70 százalékban kihívásnak érzik a munkájukat. Ez olyannyira igaz, hogy közel harmaduk szerint több mint hat hónapra lesz szükségük, mire komfortosan tudnak mozogni pozíciójukban, sőt, csupán 40 százalék érzi úgy, hogy 3 hónapon belül teljesen bele tudnak tanulni.
A szakértő rámutatott, a résztvevők harmada nagyon elégedett volt az onboarding élményével, míg ötödük egyáltalán nem. Érdekes, hogy a megkérdezettek közel fele onboarding tervet is kapott kezdéskor, ami nagyon jó felkészültségre enged következtetni. Ilyen esetekben pontos ütemterv fogadja az új belépőket részletezve, hogy melyik napon milyen témákat vesznek majd át, de ez a módszer még mindig nem elég elterjedt a magyar cégek körében.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Ördögi a kör?
Gögge Tamás úgy értékelt, ha egy új munkavállaló nem veszi fel időben a ritmust, akkor tovább tart, mire elkezdenek értéket teremteni a cégnek. Amíg valaki nem látja át 100 százalékban a folyamatokat, addig rengeteg pénzt emészt fel a kiképzése. „Ha nincs elérhető információ és kidolgozott struktúra az új belépők számára, akkor folyamatosan kérdezni fognak személyesen, Slacken, Teamsen, e-mailben, telefonon, és ezáltal a meglévő szakértőket tartják fel, szakítják meg a munkavégzésben. Ez részben jó, hiszen másként soha nem tanulnának be, de ez egyrészt kevésbé hatékony megoldás, másrészt frusztrálttá tesz mindenkit. Ördögi kör ez” – figyelmeztetett.
A szakértő szerint a hátráltatott munkavállalók gyorsabban kiégnek, nem érzik komfortosan magukat, aminek egyenes következménye lesz, hogy inkább felmondanak. A problémák közé sorolta, hogy sok cégnél például még mindig intranet van, ami 20 éve is létezett, és bár nem hozza azt felhasználói élményben, amit a munkavállalók szeretnének, a cégek nem foglalkoznak a fejlesztéssel. Megjegyezte azt is, az sem jó belső tudásbázis, ha egy megosztott mappát frissítenek a vállalaton belül, mert átláthatatlan, mi az új információ benne.
Forrnak az indulatok a diákbérek körül: valóban többet kereshetnek a 25 év alattiak az idősebbeknél?
Valóban többet kereshetnek a 25 év alattiak, mint az idősebb munkavállalók? Szakértő oszlatja el az szja-kedvezmény körüli kételyeket.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Erre már sokan vártak: itt a TikTok új alkalmazása
- Van egy kis probléma az autók elkobzásával a szomszédban
- Fontos döntést kell meghozni a nyugdíjjal kapcsolatban
- Világrekorder viadal kezdődik a Balatonon
- Lehet számolgatni a Superchargereknél
- Figyelmeztetés: veszélyes járművek bukkannak fel a hazai utakon