Egy Ausztriában dolgozó magyar szobalány TikTok‑videóban mutatta meg, milyen kemény munka rejlik a vendéglátás kulisszái mögött.
Minden harmadik munkavállalónak több mint hat hónapra van szüksége, mire komfortosan tud mozogni az új pozíciójában, derült ki egy magyar onboarding szokásokról készített online kutatásból. A megkérdezettek több mint fele érzi úgy, hogy egy tudásbázis segítené a mindennapi munkáját. A felmérés arra is rámutatott, 70 százalékban a feletteseken és munkatársakon múlik a beilleszkedés sikere. Megállapították az is, hogy a munkavállalók fele nem tudja, mi a feladata és ez milliókba kerülhet a cégeknek.
Hibrid munkakörülmények között sokkal kevesebb idő jut tudás átadásra, sokkal hosszabb ideig tart az onboarding, vagyis az új csapattag beilleszkedése, amivel csupán a munkaváltók harmada elégedett. Többek közt ezeket a tanulságokat lehet leszűrni a BonsaiX kutatásából. A kérdőív kitöltőinek kétharmada arról nyilatkozott, több mint két hónapja van már a jelenlegi pozíciójában, fele 250 főnél nagyobb cégben, míg 9 százalékuk 10 főnél kisebb mikrovállalkozásban dolgozik.
„Tapasztalatok szerint miután egy cég felvesz egy munkatársat, arra vár, hogy majd magától elkezd dolgozni. Ezt igazolja vissza a kutatásunk is, hiszen csak minden második kitöltő számolt be arról, hogy teljesen egyértelmű számára, miről szól a jelenlegi pozíciója, beleértve a feladatait. Az első három hónap lenne a legfontosabb onboarding időszak, de többségben az új kollégák nem kapják meg a megfelelően kidolgozott információt és személyes segítséget” – mutatott rá Gögge Tamás, céges információmegosztási szakértő, a BonsaiX CEO-ja.
A felmérés szerint a megkérdezettek több mint 70 százalékban kihívásnak érzik a munkájukat. Ez olyannyira igaz, hogy közel harmaduk szerint több mint hat hónapra lesz szükségük, mire komfortosan tudnak mozogni pozíciójukban, sőt, csupán 40 százalék érzi úgy, hogy 3 hónapon belül teljesen bele tudnak tanulni.
A szakértő rámutatott, a résztvevők harmada nagyon elégedett volt az onboarding élményével, míg ötödük egyáltalán nem. Érdekes, hogy a megkérdezettek közel fele onboarding tervet is kapott kezdéskor, ami nagyon jó felkészültségre enged következtetni. Ilyen esetekben pontos ütemterv fogadja az új belépőket részletezve, hogy melyik napon milyen témákat vesznek majd át, de ez a módszer még mindig nem elég elterjedt a magyar cégek körében.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Ördögi a kör?
Gögge Tamás úgy értékelt, ha egy új munkavállaló nem veszi fel időben a ritmust, akkor tovább tart, mire elkezdenek értéket teremteni a cégnek. Amíg valaki nem látja át 100 százalékban a folyamatokat, addig rengeteg pénzt emészt fel a kiképzése. „Ha nincs elérhető információ és kidolgozott struktúra az új belépők számára, akkor folyamatosan kérdezni fognak személyesen, Slacken, Teamsen, e-mailben, telefonon, és ezáltal a meglévő szakértőket tartják fel, szakítják meg a munkavégzésben. Ez részben jó, hiszen másként soha nem tanulnának be, de ez egyrészt kevésbé hatékony megoldás, másrészt frusztrálttá tesz mindenkit. Ördögi kör ez” – figyelmeztetett.
A szakértő szerint a hátráltatott munkavállalók gyorsabban kiégnek, nem érzik komfortosan magukat, aminek egyenes következménye lesz, hogy inkább felmondanak. A problémák közé sorolta, hogy sok cégnél például még mindig intranet van, ami 20 éve is létezett, és bár nem hozza azt felhasználói élményben, amit a munkavállalók szeretnének, a cégek nem foglalkoznak a fejlesztéssel. Megjegyezte azt is, az sem jó belső tudásbázis, ha egy megosztott mappát frissítenek a vállalaton belül, mert átláthatatlan, mi az új információ benne.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
4,8 százalékos kamatot biztosít a Gránit Bank új prémium bankszámlája (x)
A napi kamatjóváírás miatt az EBKM 4,92 százalék.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








