Mohammed Ben Sulayem újabb négy évre a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke marad.
600 ezerért itthonra, 800 ezerért külföldre toboroznak sofőröket: még csak nyelvtudás sem kell
Az utóbbi időben keményen drágultak a szállítási költségek: nem csak a benzinárak emelkedése miatt, de a nemzetközi szinten tapasztalható sofőrhiány is komoly gondokat okoz. Ezt jól tükrözi az is, milyen fizetésekkel toboroznak most a nemzetközi szállítmányozási cégek: egy friss álláshirdetés szerint a legalacsonyabb belépő fizetés is nettó 480 ezer forint, de akár 800 ezret is kereshet havonta valaki nemzetközi kamionsofőrként. Megnéztük, valóban megéri-e fuvarosnak állni ez alapján.
A koronavírus-járvány keményen érintette a szállítókat, többek között ennek is köszönhető, hogy az ellátási láncokban folyamatosan fennakadásokat tapasztalunk, ugyanis Európában mindenhol sofőrhiányról beszélhetünk. Ez is szerepet játszik abban, hogy az utóbbi időben emelkedtek a szállítási költségek, ráadásul a fuvaroshiány az általános drágulásba is begyűrűzhik. A durva sofőrhiány pedig már az álláshirdetésekből is jól látszik: a Pénzcentrum most olyan toborzási felhívást szúrt ki, melyben egy cég nettó 800 ezer forintos fizetést is kínál a nemzetközi kamionosoknak.

A hirdetést a Trans-Sped Container Logisitic Kft. oldalán találtuk; összesen 4 különböző munkakörbe keresnek most sofőröket. A legalacsonyabb belépő fizetés is havi nettó 484 és 530 ezer forint között van, ennyit ígérnek azoknak, akik belföldi gépjárművezető munkakörben vállalnának náluk munkát. Szintén Magyarországon belül dolgozhatnak az állandó váltósofőrök, ezzel viszont már bőven havi nettó félmilliót lehet hazavinni, ugyanis a hirdetésben ígért fizetés 530 és 580 ezer forint között van. Ráadásul minkét munkakörnél az szerepel, hogy a sofőröknek hétvégén nem kell dolgozni.
Az igazán komoly fizetéseket viszont a nemzetközi szállításban résztvevő kamionsofőrök vihetik haza: a kis nemzetközi gépjárművezetőként munkát vállalóknak már havi 600-650 ezer forintot ígérnek, ráadásul nekik is adott, hogy a hétvégéket otthon tölthessék. Nincs ez így az negyedik az utolsó munkakörnél, melyre toboroznak: a nagy nemzetközi gépjárművezetők csak minden második hétvégén szabadok, cserébe viszont 750 és 800 ezer forintos nettó bért vihetnek haza havonta.
Valóban megéri?
Természetesen a fizetés még nem minden, szintén fontos megnézni, milyen feltételeknek kell megfelelni, ha valaki ilyen álomfizetésért sofőrködne. A következőkkel kell rendelkezni a jelentkezőknek mindegyik említett munkakörhüz:
- C+E kategóriás jogosítvány,
- PÁV igazolás,
- GKI kártya,
- sofőrkártya,
- erkölcsi bizonyítvány,
- legalább egy év aktív tapasztalat C+E kategóriában.
Ez alapján viszont csak a hivatásos, tapasztalattal rendelkező fuvarosokat várják, ugyanis arról nincs információ a honlapon, hogy jelentkezhet-e valaki például csak B-kategóriás jogosítvánnyal.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Általános sofőrhiány
Nem csak a belföldi és nemzetközi szállításban van komoly sofőrhiány: korábban már írtunk arról, hogy Budapesten a buszok hátuljára kihelyezett figyelemfelkeltő álláshirdetés 430 ezres nettó bérrel kerestek buszsofőröket. Szintén hiány van az autóvezetőkből a szemétszállításban: korábbi cikkünkben írtunk róla, hogy vidéken már nettő 450 ezret is ígérnek a tehergépjármű-vezetőknek. A szállítási szektorban pedig nemzetközileg komoly emberhiány van: csak tavaly 40% volt a betöltetlen állások aránya a fuvarosoknál.
A szakma árnyoldalai
Ha viszont ilyen magas fizetéseket kínálnak a sofőröknek, akkor felmerül a kérdés, hogy miért van ekkora emberhiány a szállítmányozásban? Úgy tűnik, nem csak a toborzás jelent nehézséget ezen a területen, de az emberek megtartása is: egy fizikailag nagyon megterhelő munkáról van szó, az ellátási láncok fenntartását pedig a kamionsofőrök egészsége sínyli meg. Nem határozhatják meg, hogy mikor és hol dolgozzanak, ezen kívül pedig sokszor szörnyű körülmények között kell tisztálkodniuk, denem ritkák a különböző szervezési vagy egyéb hiányosságok miatti napos várakozások sem. Részben pont ezek miatt a körülmények miatt fizikailag és mentálisan is megterhelő a sofőrök munkája.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
4,8 százalékos kamatot biztosít a Gránit Bank új prémium bankszámlája (x)
A napi kamatjóváírás miatt az EBKM 4,92 százalék.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








