Botrány: terjed a kamionos lehúzás, százezreket buknak a magyar melósok
Átverésről, ki nem fizetett munkáról vallott egy fiatal kamionos, sok pénze bánja a simlis vállalkozók miatt.
Átverésről, ki nem fizetett munkáról vallott egy fiatal kamionos, sok pénze bánja a simlis vállalkozók miatt.
Az egyre súlyosabb sofőrhiány enyhítéséhez a kormányzati intézkedések mellett szükség van a vállalkozók nagyobb szerepvállalására is.
Mintegy 55 millió forint értékű e-cigarettát foglaltak le a pénzügyőrök az M5-ös autópálya tengelysúlymérő állomásán egy bolgár autó raktárában, számolt be az MTI.
Az utóbbi időben keményen drágultak a szállítási költségek: nem csak a benzinárak emelkedése miatt, de a nemzetközi szinten tapasztalható sofőrhiány is komoly gondokat okoz.
Jelenleg Európában 40%-kal kevesebb hivatásos kamionsofőr van, mint amennyi kéne, ráadásul elég magas az átlagéletkor is a szektorban.
Minden korábbinál súlyosabb krízishelyzet állt elő a fuvarozásban, a munkaerőhiány az egekbe szökött, emiatt a bérigények is elszabadultak.
Napi 13-15 órát kell dolgozni, van, hogy kirabolják őket, és mindenki beszólogat: a vámos, rendőr, főnök, targoncás.
Tetézheti a sofőrhiányt, hogy külföldön még lakhatással együtt is kb. duplaannyit lehet keresni kamionosként, mint Magyarországon.
A pihenőnapra tekintettel hozták meg a rendkívüli intézkedést. Szombaton és vasárnap 22 órától másnap 6 óráig lesz érvényben.
Az elmúlt hónapok építőanyag hiánya a növekvő inflációval párhuzamosan az egész világ építőiparának kínálati oldalát sokkolja.
Csökkennek a minimális pihenőidők.
Sikerült egy új szabályozást elfogadtatni az EU-val 2018 decemberében, amely leszabályozza a nyugati áruszállítást, kiszorítva ezzel a keleti szállítmányozási cégeket a piacról. Milyen érvek szólnak a szigorítás mellett? Miért kampányolnak a szabályozás mellett a nyugati országok?
Lasszóval fogdossák a gépkocsivezetőket, kamionsofőröket, akik a magyar átlagkereset akár dupláját is megkereshetik egy hónap alatt, úgy, hogy a hétvégéket családi körben tölthetik. 5-10 éven belül a sofőrök fele, több tízezren vonulhatnak nyugdíjba, és ha nem lesz utánpótlás, kezelhetetlenné válik a helyzet.
Négyezren szerezhetnek térítésmentesen nehézgépjárműre szóló jogosítványt, a mintegy 4 milliárd forintos belföldi forrásból 2400 tehergépjármű-vezető és 1600 autóbuszvezető képzése valósulhat meg a következő években.
Őrület, mennyi pénzt kínálnak külföldön azoknak, akik tudnak teherautót vezetni! Itthon közben égető a munkaerőhiány, vélhetően a hazai vállalatok nemigen tudnak versenyezni a külföldi ajánlatokkal. A helyzet aggasztó, az egyik szakszervezet szerin az állami sofőrképzés csak tűzoltásra jó.
Hiába kereshetnek meg magyar kamionsofőrök havonta akár 600 ezer forintot is, ez a fizetést nem jelent az átlagnál magasabb nyugdíjat.