Idén az ingatlanpiacot a főváros és a vidék közötti különbségek növekedése, valamint az Otthon Start Program hatására erősen átalakuló vevői és eladói motivációk jellemezték.
Élen járnak ebben a budapesti irodák Európa-szerte: a dolgozók számára is fontos szempont lehet
Folyamatosan növekszik a zöld minősítéssel rendelkező épületek aránya és az irodák kihasználtsága is a kontinentális európai irodapiacon – derül ki a CBRE legfrissebb kutatásából. A világ legnagyobb kereskedelmi ingatlan- és befektetési vállalata által elemzett összes kontinentális európai városban a zöld minősítésű épületek alacsonyabb üresedési rátával és gyorsabb bérbeadási sebességgel rendelkeztek, mint a kontinens egész piacának átlaga. Európai viszonylatban Budapest élen jár nem csak a zöld minősítések arányát tekintve, de a kettős minősítéssel rendelkező épületek számában és az üresedési ráták ranglistáján is az élbolyba tartozik.
A budapesti ingatlanpiac európai viszonylatban az élen jár a zöld minősítések viszonylatában, amit hűen tükröz, hogy a teljes (3 956 000 négyzetméter területű) irodaállomány zöld minősítéseinek aránya öt év alatt 32 százalékról 43 százalékra nőtt. Az épületek 79 százaléka BREEAM, 35 százalékuk pedig LEED minősítésű, ennek megfelelően bizonyos épületek két minősítést is birtokolnak. A szintén népszerű WELL minősítés aránya európai viszonylatban még viszonylag alacsonynak mondható, a hazai ingatlanállomány 3,5 százaléka rendelkezik ezzel a minősítéssel. Az európai tendenciáknak megfelelően a budapesti minősített irodák üresedési aránya is alacsonyabb a teljes piaci üresedési rátához viszonyítva.
A zöld minősítés kapcsán az irodák árazásában is meghatározó különbség figyelhető meg. Budapest legnagyobb irodai alpiacán, a modern irodai állomány negyedének otthont adó Váci úti irodafolyosón a zöld minősítés 8,5 százalékkal növeli meg az irodák bérleti díját: a jelenleg elérhető A kategóriás irodák kínálati ára átlagosan 14,9 EUR/négyzetméter, míg zöld minősített állományban ugyanez az értek 15,5 EUR/négyzetméter.
A kutatás eredményei azt mutatják, hogy a zöld minősítéssel rendelkező épületekkel kapcsolatos előnyök visszatükröződnek a piaci értékekben. Az elmúlt öt évben a tanúsítvánnyal rendelkező irodaházak aránya 24 százalékról 31 százalékra nőtt a főbb piacokon egész Európában, ami megerősíti, hogy a bérbeadási trendeket egyre inkább befolyásolják a fenntarthatósági törekvések
– fejtette ki Kibédi-Varga Lóránt, a CBRE Magyarország ügyvezetője. „Érdemes megjegyezni, hogy az erős környezeti teljesítménnyel rendelkező épületek is általában újabb, korszerű eszközök, így nehéz pontosan meghatározni a fenntarthatósági tanúsítványnak tulajdonított bérleti díj mértékét. A szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére vonatkozó kötelezettségvállalások világszerte növekednek, így arra számítunk, hogy a fenntartható épületek iránti kereslet tovább fog gyorsulni.”
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








