Idén is elérhető a Wolt népszerű karácsonyfa-házhozszállítási szolgáltatása, amely segít megkímélni a vásárlókat a cipekedéstől és a sorban állástól.
Több pénz kereshetnek és kevesebbet kell túlórázniuk azoknak, akik a turizmusban vállalnak idénymunkát a bolti állások helyett. A kereskedelmet így is munkaerőhiány sújtja, de nem tudják felvenni a versenyt a nyári szezonális munkalehetőségekkel. A szakszervezet véleménye szerint konkrét megoldásokat kell találniuk a piaci szereplőknek még ősszel, különben év végére komoly bajba kerül az ellátási lánc.
Bizonyos jobban fizető idénymunkák, főként a a turizmus területén, érezhetően munkaerő elszívó hatással vannak a kereskedelemre. A bolti dolgozók ugyanis kevésbé versenyképes bérre számíthatnak az áruházakban, ráadásul rengeteg a túlóra. Míg a szezonális munkákkal átlagban napi 15-20 ezer forintot kereshetnek üdülőövezetekben, addig a bolti fizetések havi 25-30 ezer forinttal alatta maradnak a versenyszférában megszerezhető bérnek - írja a Magyar Nemzet.
Eddig is jelentős volt a munkaerőhiány a boltokban, azonban a fluktuáció és a - karácsonyi időszak helyett inkább - nyáron kiadott szabadságok miatt már a napi munka megszervezése is gondot jelent az üzleteknek. 12 órás műszakok helyett nem ritkán 15 órákat kell dolgozniuk a beosztottaknak, és még a munkaközi szüneteket sem tudják sokszor kivenni, olyan kevesen vannak a napi feladatokra. Már gyakran a boltvezetők is beállnak fizikai munkát végezni, hogy ne legyen fennakadás. A hétvégi munkaszervezés ugyanúgy gondot jelent: az így is túlhajszolt alkalmazottakra még az alkalmi munkavállalók betanításának feladata is hárul.
- mondta el a Kereskedelmi Dolgozók Független Szakszervezetének elnöke. Bubenkó Csaba ismertette, hogy a szabályok szerint havonta egy szabad vasárnapot biztosítani kell a bolti alkalmazottaknak. Amíg nem volt ekkora munkaerőkrízisben a kereskedelem, minden dolgozónak jutott egy teljes hétvége legalább pihenésre, viszont ma már szombat-vasárnap helyett legfeljebb hétköznapra jut szabadnap, és az sem kiszámíthatóan, hanem attól függően, hogyan sikerül kisakkozni a műszakokat.
- mondta a szakszervezeti elnök, aki arról is tájékoztatott, hogy több cég jelezte: hiába kínálnak a versenytársakhoz képest is magasabb béreket egyes láncok, ennek ára, hogy az így felvett dolgozónak több munkakört is el kell látnia. A meglévő munkavállalók számára már a napi feladatok ellátása is erőn felüli kihívás. Bubenkó Csaba szerint elkerülhetetlen, hogy ősszel konkrét javaslatok szülessenek a munkaerő-problémák megoldására, mert év végére különben az ellátási lánc előírások szerinti működtetése is akadályoba fog ütközni.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








