A kukások évek óta alulfizettek és túlterheltek — nem csoda, hogy egyre gyakoribbak a leállások Budapesten.
Ma egyre inkább jellemző, ha egy munkatárs úgy érzi, nem kap megfelelő támogatást, figyelmet, könnyen elbizonytalanodhat, és záros határidőn belül búcsút inthet a cégnek. Háromszáz, különböző szakterületen dolgozó munkavállalóval készült interjú, hogy kiderítsék, igaz-e a HR-esek körében közismert mondás: "a távozás mellett döntő alkalmazott a vezetőt, és nem a céget hagyja el".
Ma egyre inkább jellemző, ha egy munkatárs úgy érzi, nem kap megfelelő támogatást, figyelmet, könnyen elbizonytalanodhat, és záros határidőn belül búcsút inthet a cégnek. Ezt a trendet igazolja az is, hogy az elmúlt években sok hazai vállalatnál megháromszorozódott a fluktuáció. Iparági visszajelzések pedig azt is igazolják, hogy a fluktuáció egyre magasabb arányszámát nem a már jól bevált kollégák pótlása okozza.
- fogalmazott a Pénzcentrumnak adott interjújában Urbán Anita. A Grundfos Magyarország Gyártó Kft. HR vezetőjétől azt is megtudtuk, hogy az önkéntes elvándorlás 14,8 százalékos volt a Grundfosnál 2017-ben; tavaly több mint 600 embert vettek fel a 480 elvándorlóval szemben.
A jelenség kapcsán a Pénzcentrumnak adott interjújában Hujber Tibor, a Trenkwalder ügyvezetője leszögezte: "Egyre több cég veszi komolyan a toborzást, és a beillesztési folyamatot is, amelyek meglátásom szerint elválaszthatatlanok egymástól. Nemcsak az a fontos, hogy a jelölt megfeleljen az adott kiírásoknak, hanem egyre többen figyelnek arra, hogy a jelölt és a leendő vezetője között legyen meg az a bizonyos "kémia"."
- tette hozzá Hujber Tibor.
Tóth Tamara, a Monster Magyarország Kft. operatív vezetője ezért is tartja hasznosnak a beillesztési folyamat során alkalmazott mentorprogramokat, de azt is hozzáteszi, hogy csak abban az esetben működhet, ha a mentorok megfelelő felkészítést kaptak. Mint azt a Pénzcentrumnak adott interjújában kiemelte, ugyan egyre több cég foglalkozik mentorprogrammal, viszont azt nem látja, hogy a mentorok valamilyen formalizált vagy kevésbé formalizált tudást vagy tanácsot kapnának arról a cégvezetéstől, hogy mit is várnak tőlük.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
- fogalmazott Tóth Tamara.
Hujber Tibor szerint ezért is nagyon fontos, hogy lehetőséget teremtsenek a vállalatok arra, hogy a munkavállalók nyíltan kommunikálhassanak a vezetőikkel, őszintén tehessenek fel kérdéseket, javaslataikra nyitott legyen a szervezet. Ahogy arra "A Te főnöködre sem jellemző ez a 7 tulajdonság? Menekülj!" c. cikkünkben is felhívtuk nemrég a figyelmet, egy hatékony vezető feladata az, hogy ösztönözze kollégáit arra, hogy elhiggyék, együttműködve képesek elérni céljaikat, és beteljesíteni mindazt, amire hivatottak.
"Azt mondják, hogy a távozás mellett döntő alkalmazott a vezetőt, és nem a céget hagyja el" - fogalmaz a LinkedIn-en megjelent posztjában Rozsovits Edit. A Staff Solution Consulting ügyvezetője szerint ennek fényében tehát az az egyik legfontosabb kérdés napjainkban, hogy milyen vezető az, akiért hajlandóak maradni a kollégák? Nos, a HR szakember 300, különböző szakterületen dolgozó munkavállalóval készített interjút, és az említési gyakoriság szerinti kiderült, az alábbi vezetői tényezők bírják leginkább maradásra a munkavállalókat:
- 1. Szakmailag felkészült, tudjak rá felnézni, tőle tanulni.
- 2. Bízzon bennem, a szakmai tudásomban, a szorgalmamban.
- 3. Legyen döntésképes, és döntsön megalapozottan és gyorsan, hogy haladjunk.
- 4. Legyenek tiszták az elvárások.
- 5. Legyen nyitott az ötleteimre, mert akkor érzem, hogy nemcsak egy robot vagyok.
- 6. Az ajtaja ne csak nyitva legyen, hanem jöjjön is ki rajta, és pár mondatot váltson a csapatával naponta.
- 7. Mutasson példát a munkájával, viselkedésével.
- 8. Az erősségeimre fókuszáljon, ha jól teljesítettem dicsérjen meg, a bónusz nem minden.
- 9. Legyen magánélete, és tartsa tiszteletben, hogy nekem is van.
- 10. Álljon ki a csapatért.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
4,8 százalékos kamatot biztosít a Gránit Bank új prémium bankszámlája (x)
A napi kamatjóváírás miatt az EBKM 4,92 százalék.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








