25 °C Budapest

A BKV-nál ez sem kell a havi nettó 200-hoz: csak jöjjön már végre sofőr

2017. augusztus 30. 15:10

Újabb, járműre ragasztott BKV-s álláshirdetésre lettünk figyelmesek tegnap, ezúttal is sofőrt keres a közlekedési vállalat. A korábbiakhoz viszonyítva ugyanakkor fontos különbség van a jelentkezési feltételeket illetően, melynek köszönhetően sokkal több jelentkező akadhat a hirdetésre.

Korábban írtunk már arról, hogy kritikus szinten lehet a sofőrhiány a BKV-nál, a következő években pedig várhatóan csak romlani fog a helyzet az állomány elöregedése, valamint a tervezett metrófelújítás miatt is. Ezzel összecseng, hogy a vállalat újfajta felületeken keres sofőröket.

Tegnap, egy várakozó trolibusz oldalán lévő álláshirdetésre figyeltünk fel a Keleti pályaudvar közelében. Az, hogy ily módon keres sofőröket a BKV, nem számít újdonságnak, hisz korábban már foglalkoztunkegy hasonló hirdetéssel. Akkor autóbuszsofőröket csábítottak 200 ezres nettó fizetésért a vállalathoz, most viszont trolisofőröket keresnek ugyanennyiért. 

Ez önmagában még nem tűnik jelentős különbségnek, ám a jelentkezési feltételekben van egy eltérés, melynek köszönhetően jóval többen pályázhatnak erre a pozícióra, mint buszsofőrnek.

Sofőröket keresnek a trolibuszok oldalán, forrás: Pénzcentrum

 

Ahhoz ugyanis, hogy trolibuszvezető-tanulónak jelentkezhessen valaki, az autóbuszsofőr-tanulókkal szemben támasztott elvárásokkal ellentétben, nincs szükség "C", csak "B" kategóriás jogosítványra, és azonnal fizetett tanulói pozícióhoz lehet jutni.

"B" kategóriás jogosítványa pedig jóval több embernek van, hisz ezt kell megszerezni a személyautók vezetéséhez, a "C" kategória pedig már teherautókra vonatkozik. A képzés tartama alatt egyébként nem jár a havi 200 ezres nettó, hanem bruttó 160 ezer forinttal kell beérni. Az elvárások és feltételek hasonlóak ahhoz, amit a társaság a buszsofőrjelöltektől vár el, a BKV honlapja szerint.

JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

A munkakör betöltésének feltételei:

  • Betöltött 21. életév,
  • minimum 2 éves "B" kategóriás érvényes vezetői engedély,
  • szakmunkás bizonyítvány,
  • egészségügyi II-es csoportú (jogosítványban 102-es kód) alkalmasság,
  • érvényes PÁV II. alkalmasság.

Előnyt jelent:

  • "C" vagy "D" kategóriára érvényes jogosítvány,
  • műszaki szakirányú szakmunkás bizonyítvány,
  • igazolt C, D vagy E kategóriás járművezetői gyakorlat.

A jövőbeni sofőrtől megkívánt képességek, készségek pedig a következők:

  • Konfliktuskerülő kommunikációs és
  • önálló munkavégző képesség.

A fentiekért cserébe 1 300 forint óránkénti alapbért, minimum 200 ezres havi nettó fizetést, kollektív szerződést, bérpótlékot, cafeteriát és 1+2 fő részére ingyenes utazást kínál a cég, ráadásul szükség esetén még munkásszállást is biztosít. Korábban foglalkoztunk azzal is, hogy ezért a fizetésért miket kell elviselnie a BKV-sofőröknek, ez a cikkünk ide kattintva érhető el.

Érdekes, hogy hazánkban a trolivezetéshez "TR", autóbuszvezetéshez viszont "D" kategóriás jogosítvány szükséges. Megkerestük a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumot, hogy miért kell különböző jogosítvány ezekhez a járművekhez, valamint a BKV-tól is megkérdeztük, hogy miért van különbség aközött, hogy milyen meglévő jogosítványt várnak el a kezdő buszsofőr- és trolivezető-tanulóktól. Amint megjönnek a válaszok, újra foglalkozni fogunk a témával.

NEKED AJÁNLJUK
HR BLOGGER
vezetoi-coaching  |  2025.07.16 20:48
Szösszenet a meetingekkel kapcsolatban (Linkedin post margójára, amely @Andras Gasparetz keyboardjár...
hrdoktor  |  2025.07.14 07:29
Ahogy közeledik a nyár, a szabadságok időszaka, sokan valójában nem kikapcsolódást, hanem újabb szer...
laskainelli  |  2025.07.10 14:28
Egy szakítás után az ember szíve darabokra hullik, fáj a múlt elengedése, az elképzelt szép jövő elt...
coachco  |  2025.07.08 18:48
Végre nincs meleg, még tán esik is sok helyen, talán lesz időtök olvasni egy kicsit… [...] Bővebbe...
kovacstunde  |  2025.07.05 08:00
Hosszú évek óta Angliában bébiszitterként dolgozó kliensem panaszolta; hogy kisiskolás unokáját a me...
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. július 18. péntek
Frigyes
29. hét
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?