Negyedszázalékponttal, 3,75 százalékra csökkentette az irányadó kamatot a Bank of England, válaszul a tartósan gyenge brit gazdasági teljesítményre és a magas munkanélküliségre.
A 2017. március-májusi időszakban a munkanélküliek átlagos létszáma, az egy évvel korábbihoz képest 48 ezer fővel, 203 ezerre, a munkanélküliségi ráta 1,1 százalékponttal, 4,4%-ra csökkent. Ugyanebben az időszakban a foglalkoztatottak átlagos létszáma 4 millió 393 ezer fő volt, 79 ezer fővel több, mint egy évvel korábban.
Az idei év márciusa és májusa között eltelt időszakban megfigyelt adatok alapján, a 15 és 74 év közötti munkanélküli férfiak száma 30 ezer fővel, 104 ezer főre csökkent az elmúlt év azonos időszakában mért adatokhoz képest. Munkanélküliségi rátájuk 1,2 százalékponttal, 4,2%-ra csökkent. A munkanélküli nők száma 17 ezer fővel, 99 ezer főre, munkanélküliségi rátájuk 0,9 százalékponttal, 4,7%-ra mérséklődött - áll a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) közleményében.
A 15-24 éves korosztály munkanélküliségi rátája 3,0 százalékponttal, 10,8%-ra csökkent, ebben az időszakban a munkanélküliek egyhatoda ebből a korcsoportból került ki. A 25-54 évesek, azaz az ún. legjobb munkavállalási korúak munkanélküliségi rátája 1,1 százalékponttal, 3,9%-ra mérséklődött, míg az egyre nagyobb munkaerőpiaci aktivitást mutató 55-64 évesek mutatója lényegében nem változott, 4,2% volt.
A foglalkoztatottak létszáma 1,8%-kal magasabb, 4 millió 393 ezer fő volt. Az elsődleges munkaerőpiacon dolgozók száma 108 ezer fővel nőtt, ugyanakkor a magukat közfoglalkoztatottnak vallók száma 22 ezer, a külföldi telephelyen dolgozóké pedig 7 ezer fővel csökkent.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








