A Parkl és az E.ON Drive Infrastructure Hungary közös elemzése feltárja a magyar e-autósok mindennapi ritmusát.
Brutális mennyiségű fiatal tengődik munka nélkül világszerte, miközben a cégek alig találnak megfelelő munkaerőt. Mutatjuk, hogy egy szállodaipari mágnás szerint elég pénzt költünk-e a fiatalok munkaerőpiaci integrációjára, valamint lerántjuk a leplet arról is, hogy mindenki munkára alkalmasan hagyja-e el a középiskolát.
24 intézmény 46 szakiránya közül választhattak idén azok a hallgatók Magyarországon, akik főiskolai vagy egyetemi tanulmányaikkal párhuzamosan, a szakmai alapismereteket vállalatoknál is el akarták sajátítani, ugyanis ennyi duális képzés indult idén hazánkban. A legnagyobb hírverést talán a Siemens és a Budapesti Gazdasági Egyetem (BGE) közös képzése kapta, de a Pénzcentrum is írt általánosságban a témáról nem olyan rég.
KATTINTS! Már az egyetem alatt is szerezhetsz munkát: így csináld
Ha hírek jönnek a Hilton hotelbirodalom környékéről, akkor leginkább az extravagáns örökösnő, Paris Hilton tivornyáiról lehet hallani. Most viszont a következőket olvashatjuk a szállodacsoport háza tájáról:
- 290 millió fiatal van világszerte, akik sehogy nem kapcsolódnak be a munkaerőpiaci folyamatokba,
- ennek néha az az oka, hogy egyes közösségekben a lányok rosszabb oktatást, majd munkalehetőségeket kapnak, mint a fiúk,
- más helyeken a gazdaság van romokban,
- megint máshol meg a menekültválság tetézi a bajt,
- de a lényeg, hogy a világgazdaság jövője forog kockán.
Ezek a mondatok persze nem a bulikirálynőtől hangzottak el egy átmulatott éjszaka tanulságaként, hanem Christopher J. Nassetta, a Hilton csoport elnök-vezérigazgatója írta őket a Huffington Postba.
Nassetta alapvetően két krízist említ, amik kiolthatnák egymást, de mégsem teszik. Egyfelől iszonyú sok fiatalnak nincs munkája világszerte. A fent említett közel 300 millió fő szemléltetésképpen közel megegyezik az USA teljes lakosságával.
A munkanélküliség okozta krízis mellett viszont említ egy másik tarthatatlan helyzetet, miszeint egy tanulmány azt mutatja:
Ha tartósan fennmarad a fenti két helyzet, tehát, hogy egyszerre tengődhet több százmillió munkaképes fiatal állás nélkül, és ezzel párhuzamosan szenved a vállalati szektor iszonyú munkaerőhiánytól, az azt mutatja, hogy nem kezeljük helyiértékén a problémát.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Ideális esetben ugyanis a fiatalok képzésének egyik mozgatórúgója kéne, hogy legyen az, hogy mivel tudnak később pénzt keresni. Ebben bizony nem teljesít tulságosan jól a jelenlegi rendszer. A vezérigazgató által idézett kutatások azt mutatják, hogy a fiatalok ötöde még azokban a fejlett államokban sem szerzi meg a munkavállaláshoz szükséges képességeket, ahol szinte mindenki továbbtanul az általános iskola befejezését követően.
A hazai járműipar egyébként hasonló gondokkal küzd. Hiába épülnek egymás után a gyárak, alig tudnak rendes munkaerőt találni.
KATTINTS! Megszólalt a Mercedes: több ezer melóst keresnek, de van egy kis csavar
A problémára persze már keresik a megoldást. Az International Youth Foundation (IYF) szerint különböző ügynökségek, donorok, cégek és alapítványok 2014-ben 1,8 milliárd dollárt, tehát akkori árfolyamon számolva hozzávetőlegesen 414 milliárd forintot fordítottak a fiatalok munkaerőpiaci helyzetét javító programokra a fejlett világban. Ez elég sok pénz, azonban ha összehasonlítjuk azzal, hogy vízellátásra és közegészségügyre, valamint mezőgazdaságra is ennek az összegnek a több mint hétszeresét költötték el ugyanezen országokban ezek a szereplők, akkor ezen összeg rögtön más megvilágításba kerül.
Persze minden szentnek maga felé húz a keze, így a Hilton-csoport vezérigazgatója is elmondja:
- 2026-ig a vendéglátóipar 86 millió új munkaheylet fog teremteni, és saját vállalata
- 1 millió fiatalt fog elérni - akármit is jelentsen ez pontosan.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








