Azahriah szerint nem a siker hajszolásának, hanem a zene iránti szeretetnek és a kísérletezési vágynak kellene az alkotás fő motivációjának lennie.
Az írógép és az indigó korszakára emlékeztet sokakat a Yahoo vezérigazgatójának döntése, Marissa Mayer ugyanis nemrégiben bejelentette, hogy a munkatársaknak kötelező bejárniuk az irodába.
A hivatalos indoklás szerint ugyanis a legkreatívabb ötletek a folyosói beszélgetések, a közös büfézések alkalmával születnek. Vélhetően azonban inkább arról van szó, hogy szereti szemmel tartani beosztottait, ami manapság kissé "retró" vezetési stílusnak tűnik. A bejelentés általános megrökönyödést váltott ki a munkaerő piacon, hiszen számtalan tanulmány kutatás bizonyítja, hogy a rugalmas munkaidő, illetve az otthonról végzett munka jelentős gazdasági, társadalmi és környezetvédelmi előnnyel jár. Az Institute of Leadership and Management, brit szervezet kutatásából kiderül, hogy a cégek 94 százaléka ajánl dolgozóinak rugalmas lehetőségeket, és a cégvezetők 74 százaléka úgy érzi, ez kimondottan hasznos a társaság számára is. Korábban ezeket a lehetőségeket inkább a nők vették igénybe, hiszen többnyire ők azok, akiket a "rendes" munka után otthon vár a második műszak: gondoskodni kell a családról, a gyerekekről, a háztartásról. A kutatásból azonban kiderül, hogy a nemek közötti szakadék ezen a területen mára mindössze 1 százalék.
Charles Elvin, az Institute of Leadership and Management vezérigazgatója úgy véli, a társadalomban szemléletváltás zajlik. A férfiak egyre inkább távolodnak az 50-es évek apaképétől, és manapság a munka mellett ugyanolyan fontosnak tartják, hogy kivegyék a részüket a családi életből.
A magyar cégek felfogása is sokat változott. Míg korábban az számított jó dolgozónak, aki reggel soha nem késett, és a munkaidő végeztéig az íróasztala mellett ült, manapság az eredmény számít - mondja a magyarországi tapasztalatokról Csaposs Noémi, a Személyzeti Tanácsadók Magyarországi Szövetségének elnöke. A legtöbb cégvezető számára teljesen mindegy, hogy a munkatárs hol és mikor végzi el a munkáját, a lényeg az, mit tesz le az asztalra. Az pedig bebizonyosodott: a munkavégzés helye és ideje nincs összefüggésben annak minőségével. Sőt, a dolgozói elégedettség egyértelműen növeli a hatékonyságot, ami a cégeknek mérhető hasznot jelent - mondta Csaposs Noémi. A rugalmas munkaidő leginkább a vezető beosztásban dolgozók körében népszerű. Ez nem véletlen, hiszen ők azok, akik gyakorlatilag a nap 24 órájában elérhetőek kell, hogy legyenek. Az állandó munka könnyen kiégéshez vezet, a rugalmas időbeosztás viszont lehetőséget nyújt arra, hogy kikapcsolódjanak - akár kilenctől ötig - ha éppen késő este, vagy hétvégén kell az ügyfél rendelkezésére állniuk. Az a tény, hogy egyre több magas beosztású férfi választja ezt a megoldást, a rugalmas munkaidő további terjedéséhez vezethet. Hiszen ha a beosztottak azt látják, hogy a karrier szempontjából nem jelent hátrányt otthonról dolgozni, szívesebben választják ezt a lehetőséget.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








