Egyre több dolgozó lép új pályára a jobb megélhetés és stabilitás reményében, még ha a váltás komoly kihívásokkal is jár.
Az írógép és az indigó korszakára emlékeztet sokakat a Yahoo vezérigazgatójának döntése, Marissa Mayer ugyanis nemrégiben bejelentette, hogy a munkatársaknak kötelező bejárniuk az irodába.
A hivatalos indoklás szerint ugyanis a legkreatívabb ötletek a folyosói beszélgetések, a közös büfézések alkalmával születnek. Vélhetően azonban inkább arról van szó, hogy szereti szemmel tartani beosztottait, ami manapság kissé "retró" vezetési stílusnak tűnik. A bejelentés általános megrökönyödést váltott ki a munkaerő piacon, hiszen számtalan tanulmány kutatás bizonyítja, hogy a rugalmas munkaidő, illetve az otthonról végzett munka jelentős gazdasági, társadalmi és környezetvédelmi előnnyel jár. Az Institute of Leadership and Management, brit szervezet kutatásából kiderül, hogy a cégek 94 százaléka ajánl dolgozóinak rugalmas lehetőségeket, és a cégvezetők 74 százaléka úgy érzi, ez kimondottan hasznos a társaság számára is. Korábban ezeket a lehetőségeket inkább a nők vették igénybe, hiszen többnyire ők azok, akiket a "rendes" munka után otthon vár a második műszak: gondoskodni kell a családról, a gyerekekről, a háztartásról. A kutatásból azonban kiderül, hogy a nemek közötti szakadék ezen a területen mára mindössze 1 százalék.
Charles Elvin, az Institute of Leadership and Management vezérigazgatója úgy véli, a társadalomban szemléletváltás zajlik. A férfiak egyre inkább távolodnak az 50-es évek apaképétől, és manapság a munka mellett ugyanolyan fontosnak tartják, hogy kivegyék a részüket a családi életből.
A magyar cégek felfogása is sokat változott. Míg korábban az számított jó dolgozónak, aki reggel soha nem késett, és a munkaidő végeztéig az íróasztala mellett ült, manapság az eredmény számít - mondja a magyarországi tapasztalatokról Csaposs Noémi, a Személyzeti Tanácsadók Magyarországi Szövetségének elnöke. A legtöbb cégvezető számára teljesen mindegy, hogy a munkatárs hol és mikor végzi el a munkáját, a lényeg az, mit tesz le az asztalra. Az pedig bebizonyosodott: a munkavégzés helye és ideje nincs összefüggésben annak minőségével. Sőt, a dolgozói elégedettség egyértelműen növeli a hatékonyságot, ami a cégeknek mérhető hasznot jelent - mondta Csaposs Noémi. A rugalmas munkaidő leginkább a vezető beosztásban dolgozók körében népszerű. Ez nem véletlen, hiszen ők azok, akik gyakorlatilag a nap 24 órájában elérhetőek kell, hogy legyenek. Az állandó munka könnyen kiégéshez vezet, a rugalmas időbeosztás viszont lehetőséget nyújt arra, hogy kikapcsolódjanak - akár kilenctől ötig - ha éppen késő este, vagy hétvégén kell az ügyfél rendelkezésére állniuk. Az a tény, hogy egyre több magas beosztású férfi választja ezt a megoldást, a rugalmas munkaidő további terjedéséhez vezethet. Hiszen ha a beosztottak azt látják, hogy a karrier szempontjából nem jelent hátrányt otthonról dolgozni, szívesebben választják ezt a lehetőséget.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








