Hamarosan lejár a határidő, ameddig be lehet jelentkezni a kisvállalati adó, a kiva hatálya alá. A január 15-e jogvesztő határidő, a késedelem még igazolási kérelemmel sem menthető ki.
A kivát azok a legfeljebb 25 főt alkalmazó vállalkozások választhatják, amelyek előző évi bevétele, illetve a mérlegfőösszege nem haladja meg az 500 millió forintot, és a bejelentkezéskor adó- és vámtartozása nem több mint 1 millió forint.
A kisvállalati adó mértéke a törvény által meghatározott adóalap 16 százaléka, melynek teljesítésével az adóalany mentesül a társasági adó, a szociális hozzájárulási adó és a szakképzési hozzájárulás bevallása és megfizetése alól. A kedvezményes adózási forma a kisvállalatok adóterheit is csökkenti, valamint a foglalkoztatottságot növelheti.
A kisvállalati adóra való áttérési szándékot az erre a célra szolgáló 12T203KV jelű nyomtatványon, elektronikus úton kell bejelenteni az adóhatóságnak. Ezt január 15-ig lehet megtenni, azt követően igazolási kérelemmel sem orvosolható a késedelem.
Nem vicc: havi félmillió forintot is hazavisznek ezek a magyar diákok, itt a titok, hogyan csinálják
Tanév közben a diákok jellemzően 15–20 óra diákmunkát szoktak vállalni, azonban vannak olyan diákok, akiknek az élethelyzete lehetővé teszi, hogy teljes munkaidőben dolgozzanak.
Döbbenetes bérszakadék Magyarországon: ami a fővárosban átlagbér, az egyik megyében már csúcsfizetés
A kereseti statisztikákban gyakran találkozunk az átlagbérrel, ezt azonban a kiugróan magas fizetések könnyen felfelé húzhatják.
-
Drága a szolgáltatás, rossz a munkahely, mégsem váltasz? Mondd el, mi tart vissza!
A kérdőív kitöltése 5 perc.







