A tervezettnél kevesebb adót fizettek tavaly az adósok a központi költségvetésbe, és várhatóan az idén is elmarad a tőlük befolyó összeg a tervekben előirányzottól.
A magyarországi autópiac nehéz helyzete a tavalyi adóbevételeken is megmutatkozott. Kétféle adó sújtja kifejezetten a gépjármű-tulajdonosokat: a regisztrációs adót az első forgalomba helyezéskor kell fizetni, a cégautóadót pedig a vállalkozások tevékenységével összefüggésben használt autókra vetik ki. Az előbbi adó "célközönsége" értelemszerűen nagyobb - írta a Népszabadság.
Adót azonban jóval kevesebben és a vártnál jóval kevesebbet fizettek 2009-ben: az előirányzat 40, illetve 66 százaléka folyt be év végéig. Az elmaradásra már az év első felében számítani lehetett, sőt a cégautóadó első részletének határideje után, tehát már áprilisban látszott, hogy nem lesz meg a várt bevétel.
A Pénzügyminisztérium egyértelműen a válságra fogja a bevételkiesést. Mint írják a tavalyi évről készült tájékoztatójukban, az elmaradás hátterében a gépjárműkeresletnek a 2008 végén kibontakozó gazdasági válság okozta visszaesése áll, ami 2009 elejétől kezdett drasztikus méreteket öl teni: az új gépjármű-értékesítések az első negyedévi közel 50 százalékos visszaesést követően a második negyedévben közel 60, a harmadik negyedévben pedig már 70-80 százalékkal estek vissza a bázishoz képest.
Ehhez mérten elég merészen tervezett előirányzatokkal vágtak neki a 2010-es évnek - igaz, a költségvetési javaslatot még az ősz elején nyújtották be, amikor nem állt rendelkezésre elég információ a 2009-es folyamatokról. S bár a törvényt november végén fogadták el, amikor már világos volt, hogy néhány tervszám nehezen tartható, mégis azt a megoldást választották, hogy most, január-február táján futtatják át a megváltozott feltételeket, de csak a belső számításokon.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








