A vezetők és a HR szakemberek többségének nincs tapasztalata abban, hogyan kezeljék a válság miatt kialakult helyzetet, az első számú intézkedés, amire ilyenkor egyetlen megoldásként tekintenek, az általános létszámcsökkentés. A felmondás közlése viszont egy vezetőnek sem kellemes szituáció, nem véletlenül bízzák ezt a feladatot sokszor a személyügyre. A csoportos létszámcsökkentésről megoszlik a HR-vezetők véleménye, de abban egyetértenek, hogy nem érdemes titkolózni a dolgozók előtt, mert a leépítés ténye előbb-utóbb úgyis kiszivárog. Néhány gyakorlati tanács a II. Országos HR Benchmark konferencia résztvevőitől.
A humánerőforrás menedzsmentnek nagy szerepe van abban, hogy a válság ne csak az elbocsátásokról szóljon, hanem a vállalatok lehetőséget is lássanak benne. Amennyiben olyan HR szakember támogatja a vállalatvezetőt, aki képes üzleti szemléletmóddal felvértezve hatékony segítséget nyújtani, a vállalkozás nyertesként kerülhet ki a recesszióból. A DGS GLOBAL RESEARCH felmérése szerint a munkáltatók jelentős része nem készült fel a recesszió leküzdésére, a vezetők és a HR szakemberek többsége nem tudja, hogyan kezelje ezt a helyzetet. A cégek 37 százalékának már tavaly novemberben intézkedéseket kellett hoznia a válság miatt, már ekkor elindultak a leépítések, 30 százalékuk pedig jelezte, hogy további elbocsátásokat helyez kilátásba.
A cikk teljes szövegéhez kattintson ide.
Tucatjával keresik a magyar dolgozókat az osztrákok: 2000 euró havi nettót adnak, gyakorlat sem kell
Ausztriában és hazánkban is készülnek már a nyári szezonra, a hotelek mindenhol keresik a kisegítő konyhai munkatársakat.
Forrnak az indulatok a diákbérek körül: valóban többet kereshetnek a 25 év alattiak az idősebbeknél?
Valóban többet kereshetnek a 25 év alattiak, mint az idősebb munkavállalók? Szakértő oszlatja el az szja-kedvezmény körüli kételyeket.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Maffiamódszerrel akartak üzletelni, de rajtavesztettek - videó
- Nincsenek szavak arra, amit ez az autós művelt – videó
- Szerződést hosszabbított kapusával a szegedi kézilabdaklub
- Oeconomus kiszámolta, mi az olimpikonná válás ára
- Férfi vízilabda ob I: szépített az alsóházi párharcban a Miskolc
- Dráma Donald Trump bírósági tárgyalása előtt