Oroszországban fizetésemeléssel és kedvezménnyel motiválják az embert a füstmentes életre, míg az Egyesült Államokban fizetéslevonásra és elbocsátásra számíthat az, aki dohányzás mellett dönt. Eljöhet hozzánk is ez a világ? - kérdésünkre egy munkaerő-közvetítő cég branch menedzsere, egy felső vezetők kiválasztására specializálódott fejvadász cég ügyvezetője, illetve egy brit dohányipari cég HR igazgatója reagál.
A magyarok 36 százaléka vallja magát dohányosnak, és az elmúlt években 2300 fő halt meg a passzív dohányzás miatt. A British American Tobacco (BAT) cáfolja ezt az adatot, szerintük az orvostudomány jelenlegi állása szerint bár tudjuk, hogy a passzív dohányzás is ártalmas az egészségre, azt nem lehetséges egyértelműen kimutatni, hogy konkrét halálozás oka lenne.
Noha elvileg az álláskeresők közötti szelekció és az elbocsátás sem alapulhat azon, hogy a jelentkező dohányzik-e, a hazai cégek is igyekeznek nemdohányzókkal feltölteni a munkahelyeket: sokszor toborzó irodákra bízzák a dohányos jelentkezők kiszűrését.
A cikk teljes szövegéhez kattintson ide.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








