A magyar adóreform ötletei után irigykedve figyelhetjük, hogy a svédek vajon keresztül tudják-e vinni az adó és járulékcsökkentést, hogy könnyítsenek a vállalkozások terhein és ezzel növeljék a foglalkoztatottságot.
A svéd kormány hétfőn jelentette be az erre vonatkozó terveket. A társasági adót 26,3 százalékra csökkentenék 2009-től a jelenlegi 28 százalék helyett, ami nagyjából 7 milliárd svéd korona (178,78 milliárd forint) kiesést fog jelenteni a svéd államkasszának.
A svéd társasági adó szintje már 1995 óta ugyanazon a szinten áll, 28 százalékon, ami akkoriban még alacsonynak számított a többi európai ország adószintjével összehasonlítva. Azóta viszont jelenősen lecsökkent szinte minden országban a vállalatok által fizetendő adó, az uniós átlag jelenleg 26 százalék.
A társadalombiztosítási járulékok szinte is csökkentésre van ítélve, a munkáltatók által fizetendő összeget 1 százalékponttal akarják leszállítani, ezzel ösztönözve a cégeket a munkaerő alkalmazására, mivel így olcsóbb lesz a fiatal munkaerő foglalkoztatása is.
Az összes tervezett változtatás 16 milliárd svéd koronába (408,64 milliárd forint) kerülne a megvalósítás esetén, aminek a finanszírozását költségvetési átcsoportosításokból fedeznék.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








