Adószakértők szerint a transzferárazás, ami egyébként teljesen legális, 20 milliárd dollárjába (3240 milliárd forint) kerül a költségvetésnek évente. Ahogy a gazdasági recesszió ténye kezdte fenyegetni az amerikai cégeket, egyre inkább igyekeztek minél kevesebb adót fizetni. A kevesebb adóra a csökkenő forgalomnak és nyereségnek is hatása volt, de új lehetőségként számos cég kezdte alkalmazni a transzferár adta előnyöket...
A nagy cégek a bevétel eltitkolása mellett a transzferár nyújtotta lehetőségeket megfelelőbbnek találták. A multinacionális cégek általában tengerentúli leányvállalatoktól vesznek különböző termékeket és szolgáltatásokat, olyan országokból, ahol lényegesen alacsonyabb az adóterhelés, mint az USA-ban. Így csökkenthető az Államokban fizetendő adó összege, mivel a profitot az offshore leányvállalatba vitték át.
A törvényhozás mellett működő számviteli hivatal (GAO) jelentéséből kiderült, hogy a nagyvállalatok több mint 3 százaléka az elmúlt 8 év viszonylatában nem fizetett nyereségadót a költségvetésbe. Ráadásul bevett szokás, hogy az ilyen ügyleteknél magasabb árat számítanak fel, így elérve, hogy több jövedelmet tudjanak a tengerentúlra csoportosítani, a költségeiket viszont az Egyesült Államokban bevallott bevételbe számítják bele, ezzel tovább csökkentve
Mivel nem tudják tesztelni a tengerentúli árakat, szinte lehetetlen megbecsülni, hogy a dokumentált ár mennyiben felel meg az ottani viszonyoknak, így mekkora az az adóköteles jövedelem, ami végül nem marad az USA-ban.
Az adatok szerint 2002 és 2006 között 72 milliárd dollárt (11 664 milliárd forint) veszített az állam csak a transzferárak miatt, így világos, hogy a kérdéssel foglalkozni kell, de egyelőre még nem tudni hogyan...
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








