Adószakértők szerint a transzferárazás, ami egyébként teljesen legális, 20 milliárd dollárjába (3240 milliárd forint) kerül a költségvetésnek évente. Ahogy a gazdasági recesszió ténye kezdte fenyegetni az amerikai cégeket, egyre inkább igyekeztek minél kevesebb adót fizetni. A kevesebb adóra a csökkenő forgalomnak és nyereségnek is hatása volt, de új lehetőségként számos cég kezdte alkalmazni a transzferár adta előnyöket...
A nagy cégek a bevétel eltitkolása mellett a transzferár nyújtotta lehetőségeket megfelelőbbnek találták. A multinacionális cégek általában tengerentúli leányvállalatoktól vesznek különböző termékeket és szolgáltatásokat, olyan országokból, ahol lényegesen alacsonyabb az adóterhelés, mint az USA-ban. Így csökkenthető az Államokban fizetendő adó összege, mivel a profitot az offshore leányvállalatba vitték át.
A törvényhozás mellett működő számviteli hivatal (GAO) jelentéséből kiderült, hogy a nagyvállalatok több mint 3 százaléka az elmúlt 8 év viszonylatában nem fizetett nyereségadót a költségvetésbe. Ráadásul bevett szokás, hogy az ilyen ügyleteknél magasabb árat számítanak fel, így elérve, hogy több jövedelmet tudjanak a tengerentúlra csoportosítani, a költségeiket viszont az Egyesült Államokban bevallott bevételbe számítják bele, ezzel tovább csökkentve
Mivel nem tudják tesztelni a tengerentúli árakat, szinte lehetetlen megbecsülni, hogy a dokumentált ár mennyiben felel meg az ottani viszonyoknak, így mekkora az az adóköteles jövedelem, ami végül nem marad az USA-ban.
Az adatok szerint 2002 és 2006 között 72 milliárd dollárt (11 664 milliárd forint) veszített az állam csak a transzferárak miatt, így világos, hogy a kérdéssel foglalkozni kell, de egyelőre még nem tudni hogyan...
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Olasz kiesési rangadó is lesz - sport a tévében
- Ekkora kártérítést kaptak a bicskei gyermekotthon igazgatójának áldozatai
- Dönerdiplomácia Törökországban: ezt sütötte ki a német elnök
- Zárt ajtók mögött próbálnak közeledni egymáshoz
- Nem túl biztatóak a foglalkoztatottsági adatok
- Moszkva nem finomkodik, kiutasít két diplomatát