A gazdasági felsőoktatásban tanuló magyar diákok csaknem negyede soha nem gondolt még arra, hogy valaha is saját vállalkozást alapítson - derült ki a St. Gallen-i egyetem koordinálásával végzett nemzetközi felsőoktatási vállalkozási felmérésből, mely 14 európai és tengerentúli ország összesen több mint 37 ezer diákjának megkérdezésén alapult. Magyarországon 8 egyetem összesen 3,346 hallgatója töltötte ki az internetes kérdőívet - írja a Világgazdaság.
Az eredmények szerint a magyar közgazdászhallgatók jobban ódzkodnak a vállalkozói léttől, mint a vizsgált országok bármelyikében tanuló társaik, ki kell persze emelni, hogy a kelet-közép-európai térségből hazánk volt az egyetlen a mintában.
A már ténylegesen saját vállalkozást alapított diákok arányában is hátul foglalunk helyet: a 2.7%-os magyar eredménynél csak a belgák értek el alacsonyabbat, 1.8%-ot.
Amennyiben nem csak a közgazdászhallgatók körében vizsgálódunk, 27.3%-os lesz azoknak az aránya, akik soha nem gondoltak még cégalapításra. Mindezek fényében kissé meglepő, hogy a magyar egyetemisták közül legalább annyinak a jövőképében szerepel a vállalkozói lét, mint külföldi társaik esetében: mintegy 16% mondta, hogy a diplomázást követő néhány éven belül saját céget szeretne létrehozni.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








