2019. február 19. kedd Zsuzsanna

Úgy lízingelik a kocsikat a magyarok, mintha nem lenne holnap


Az őszi hónapokban Európa-szerte és Magyarországon is megtorpant az autópiac. Szeptember és november vége között 4 százalékkal csökkentek az újautó-eladások a magyar piacon, szemben az első nyolchavi 31 százalékos emelkedéssel. Negatív fordulatról nincs szó, a lendületvesztés az új nemzetközi fogyasztásmérési tanúsítvány (WLTP) bevezetésével magyarázható, a következő időszakban valószínűleg behozza a lemaradást a piac - közölte a Magyar Lízingszövetség. Stagnálás mutatkozik az összességében egyre népszerűbb a lízingkonstrukcióknál, itt az éves növekedés még mindig kiemelkedő. A magyar lízingcégek a magánszemélyek újautó-vásárlásait az idén 43 milliárd forinttal finanszírozták, ami 53 százalékos emelkedésnek felel meg. A Magyar Lízingszövetség szerint közben egyre nagyobb teret nyernek a kamatkockázatot kiküszöbölő, kiszámítható lízingmegoldások.

Az elmúlt években, hónapokban rendre két számjegyű növekedést mutató magyarországi újautópiac az őszi hónapokban megtorpant. A szeptembertől november végéig tartó három hónapos periódusban 4 százalékkal 31 184 darabra csökkentek az eladások a Datahouse adatai szerint, miközben az év első nyolc hónapjában még összesítve 31 százalékkal közel 100 ezerre nőtt az újonnan eladott személyautók száma. Az autópiaci megtorpanás azonban nem a kereslet drasztikus visszaesésével, hanem az új úgynevezett WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) fogyasztásmérési tanúsítvány bevezetésével magyarázható. A WLTP-bizonyítvány nélkül ugyanis nem kerülhet forgalomba új autó, sok modell pedig még nem rendelkezik vele - közölte a járműfinanszírozásban főszerepet vállaló lízingcégeket tömörítő Magyar Lízingszövetség. A magyar piac mellett az teljes uniós piac is veszített a korábbi lendületéből. Szeptemberben és októberben az uniós országokban 23, illetve 11 százalékkal kevesebb új autó kel el, mint egy évvel korábban. Ehhez képest az év első nyolc hónapjában még 6 százalék feletti volt a növekedés.

Behozza a lemaradást a piac

Tóth Zoltán, a Magyar Lízingszövetség főtitkára elmondta, hogy a gyártók folyamatosan szerzik be a különböző modellekre a WLTP-bizonyítványokat, de lemaradásban vannak. “Sok autónál csak ez volt a gátja annak, hogy az új tulajdonos átvegye azt. Amint megérkeznek az adott modellekhez a tanúsítványok, a megrendelt autók forgalomba állnak és a piac vélhetőleg behozza az őszi hónapokban látott lemaradást" - tette hozzá a szakember. Az autópiaci megtorpanás ugyan érinti a lízingpiacot is, a lízingfinanszírozással megvásárolt az újautó-átadások számának csökkenése miatt átmenetileg mérséklődött az egyébként kimagasló növekedés.

A piaci trendeket bemutatva kiemelte, a magyar piacon 10 új autóból 4 kerül lízingkonstrukció segítségével az új tulajdonosokhoz. Tóth Zoltán kiemelte, tavaly és az idén már a vállalkozások mellett a magánszemélyek körében is egyre népszerűbb a lízing. Az újautó-vásárlásokat az év első kilenc hónapjában 180 milliárd forinttal finanszírozták a lízingcégek, amit még további 58 milliárd flottafinanszírozás egészít ki. Ezen belül a magánszemélyek 43 milliárd forintért vettek igénybe lízingfinanszírozást, ami 53 százalékos emelkedésnek felel meg éves szinten.

Teret nyer a fix kamatozás

A főtitkára azt is elmondta, hogy a teljes lízingpiacon egyre népszerűbbek a fix kamatozású konstrukciók. “ A magánszemélyek és a cégek számára a változó kamatozású konstrukciók rizikósak lehetnek, az esetleges jövőbeni piaci kamatemelkedés ugyanis a havilízingdíjak emelkedését eredményezheti. A teljes futamidőre fixált kamatozású konstrukciók ezzel szemben kiszámíthatóak, a havi lízingdíj nem változik" - emelte ki a Magyar Lízingszövetség főtitkára.

A Magyar Lízingszövetség arra számít, hogy a következő 1-2 évben továbbra is emelkedőn marad a járműfinanszírozási piac, igaz, az múlt évben és az idén elért jelentős növekedési ütem lassulhat.

Jól jönne 4 millió forint?

A Pénzcentrum kalkulátorával könnyedén megtalálhatod a legolcsóbb személyi kölcsönt. Íme, itt egy konkrét példa: 4 millió forintos hitelösszeget, és 72 hónapos futamidőt adtunk meg, ezen kívül bepipáltuk "250 000 Ft feletti havi nettó jövedelem", illetve a "Jövedelmem a kiválasztott bankba utalnám" opciókat. A törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legolcsóbb konstrukciót, havi 69 428 forintos törlesztővel a Budapest Bank (THM 7,9 %) nyújtja; de nem sokkal marad el ettől a K&H Bank (69 141 Ft/hó; THM 8,02%) ajánlata sem. Némileg lemaradva követi őket a Raiffeisen (69 064 Ft/hó; THM 8,25 %) ajánlata, de érdemes megnézni az Erste és az OTP Bank ajánlatát is. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Még nincs hozzászólás - Legyél te az első!
Ezt olvastad már?
11
22
33
 Kedvelem az oldalt

A címlapról ajánljuk

Családostul viszik külföldre a magyarokat: 600 ezres fizetés, diploma sem kell
Aki eddig még nem indult útnak, azt jó eséllyel a családja tartotta vissza.


Feliratkozom a hírlevélre!

 

NÉPSZERŰ
FRISS