Az ALDI Magyarország saját karácsonyi vásárt nyit Budapest belvárosában, hogy az ünnepi készülődés hangulatát valóban mindenki számára elérhetővé tegye.
2019 harmadik negyedéve némi megtorpanást hozott az ingatlanpiacon, amely mind tranzakciószámban, mind az alacsony keresletben, megmutatkozik. Az árak tekintetében még a növekedés jelei látszódnak, egyre több Duna House árindex éri el, vagy legalábbis közelíti meg a 200 százalékpontot, igaz Budapesten az indexek tekintetében már stagnálás jelei is mutatkoznak.
Az ingatlanárak megközelítőleg 20 százalékkal nőttek előző év azonos időszakához képest, lokációtól és épület szerkezetétől függően. Vidéken 300-400 ezer forint, míg a fővárosban 500-900 ezer forint között alakult az elmúlt három hónap átlagos négyzetméterára. A hitelpiaci mutatók közül említésre méltó változás a hitelfedezeti mutató terén zajlott le, ahol erőteljesebb csökkenés figyelhető meg, azaz a hiteligénylők nagyobb önerővel rendelkeztek, mint a korábbi negyedévekben.
Nem tudod melyik lakáshitelt válaszd? Találd meg a legjobb ajánlatot a Pénzcentrum kalulátorával.
A nagyobb önerőt feltételezhetően a sikeresen felvett Babaváró támogatások ingatlanvásárlási célra fordítása is okozta. Az országos átlag 43 százalék volt, ám Budapesten még ennél is alacsonyabb, 41 százalékos értéket mért a Duna House Hitelcentrum. A kormányzati intézkedésekkel összhangban nőtt továbbá a beadott CSOK igények aránya is.
Az újépítésű ingatlanok terén nem sok változást hozott az újabb negyedév, továbbra is a XIII. kerület az újépítésű piac fellegvára, az árak pedig ez esetben is a belvárosi kerületekben és a felkapott budai kerületekben voltak a legmagasabbak.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








