Budapest turisztikai vonzerejét elsősorban a város épített öröksége, kulturális kínálata és gasztronómiája határozza meg, nem pedig a prémium kategóriás üzletek száma.
2019 harmadik negyedéve némi megtorpanást hozott az ingatlanpiacon, amely mind tranzakciószámban, mind az alacsony keresletben, megmutatkozik. Az árak tekintetében még a növekedés jelei látszódnak, egyre több Duna House árindex éri el, vagy legalábbis közelíti meg a 200 százalékpontot, igaz Budapesten az indexek tekintetében már stagnálás jelei is mutatkoznak.
Az ingatlanárak megközelítőleg 20 százalékkal nőttek előző év azonos időszakához képest, lokációtól és épület szerkezetétől függően. Vidéken 300-400 ezer forint, míg a fővárosban 500-900 ezer forint között alakult az elmúlt három hónap átlagos négyzetméterára. A hitelpiaci mutatók közül említésre méltó változás a hitelfedezeti mutató terén zajlott le, ahol erőteljesebb csökkenés figyelhető meg, azaz a hiteligénylők nagyobb önerővel rendelkeztek, mint a korábbi negyedévekben.
Nem tudod melyik lakáshitelt válaszd? Találd meg a legjobb ajánlatot a Pénzcentrum kalulátorával.
A nagyobb önerőt feltételezhetően a sikeresen felvett Babaváró támogatások ingatlanvásárlási célra fordítása is okozta. Az országos átlag 43 százalék volt, ám Budapesten még ennél is alacsonyabb, 41 százalékos értéket mért a Duna House Hitelcentrum. A kormányzati intézkedésekkel összhangban nőtt továbbá a beadott CSOK igények aránya is.
Az újépítésű ingatlanok terén nem sok változást hozott az újabb negyedév, továbbra is a XIII. kerület az újépítésű piac fellegvára, az árak pedig ez esetben is a belvárosi kerületekben és a felkapott budai kerületekben voltak a legmagasabbak.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








