Egyre többen használják tudatosabban a kártyájukat, és nő a kamatmentesen visszafizetett összegek aránya.
A csökkenő kereslet ellenére is közel az ötödét adta az új lakossági hitelszerződések – folyószámlahitelek nélkül számolt – összegének a babaváró hitel 2022-ben, ezért a teljes finanszírozási piacnak jól jön, hogy fennmaradt a támogatott konstrukció -a három legfontosabb lakossági termék részesedése már közel 93 százalékos - állapítja meg a Világgazdaság.
Annak ellenére, hogy az elmúlt év igen gyászosan alakult a babaváró hitel szempontjából, a támogatott konstrukció változatlanul meghatározó termék maradt a lakossági piacon – derül ki a Magyar Nemzeti Bank (MNB) adataiból. Statisztikáik szerint tavaly összesen 457,2 milliárd forintnyi új babaváró-szerződést kötöttek az arra jogosultak, ami jelentősen, csaknem 17 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbi volumentől. A csökkenés ráadásul annak ellenére következett be, hogy a decemberben szabályos igénylési roham indult a hitelintézeteknél: sokan tartottak ugyanis attól, hogy – amint az az eredeti jogszabályban szerepelt – 2022 végével tényleg megszűnik a konstrukció.
Ennek ellenére a babaváró kölcsön változatlanul meghatározó eleme maradt a lakossági hitelpiacnak. A tavaly megkötött összes lakáscélú és fogyasztásihitel-szerződés 19,8 százalékát adta, ami azt jelenti, hogy minden ötödik lakossági ügyfél által hitelként felvett forintot ez a támogatott konstrukció adott.
Az MNB számsoraiból az is kiderül, hogy a lakossági hitelpiac egyre inkább koncentrálódik, legalábbis ami az új szerződések termékek szerinti megoszlását illeti. A babavárón kívül ugyanis még a személyi kölcsönök és a lakáshitelek adtak érdemi részt az új hitelszerződésekből: az előbbiek aránya 18,4-ről 21,3 százalékra emelkedett 2021-hez képest, utóbbiaké pedig 51,3-ről 51,8 százalékra nőtt. Mindez azt jelenti, hogy az összes új, folyószámlahitelek nélkül számolt szerződés közel 93 százalékát az említett három termék adta 2022-ben, szemben az egy évvel korábban mért 91,4 és a 2020-as 90,5 százalékkal.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








