A K&H Bank jelentős változtatásokat vezet be elektronikus szolgáltatásaiban 2025 elején.
A koronavírus járvány enyhülésével jelentősen elemelkedett a hitelkártya kibocsátás, tavaly az előző évhez viszonyítva 33 százalékos emelkedést regisztráltak, 2022-ben pedig éves szinten 10 százalékos növekedésre számítanak. Az igénylések számának alakulását a jellemzően tavasszal, nyáron, valamint ősszel meghirdetett értékesítési akciók befolyásolják, különösen májusban, júniusban élénkül meg a forgalom. A tapasztalatok azt mutatják, hogy az ügyfelek egyre tudatosabban használják ki a konstrukció előnyeit, és egyre több helyen fizetnek hitelkártyával.
Az ügyfelek elsősorban a mindennapi élelmiszervásárláskor fizetnek hitelkártyával, de kiemelkedően gyakran használják ezt a megoldást a benzinkutakon, a divatáru üzletekben, az egészségügyi termékeket áruló boltokban, utazásra, barkácsáruházakban, lakberendezési centrumokban, illetve elektronikai szaküzletekben is az OTP Bank adatai szerint.
Az érintéses fizetési lehetőség bevezetésével és az elfogadói hálózat dinamikus bővülésével összefüggésben a pénzintézet tapasztalata, hogy összegtől függetlenül szinte minden vásárlási szituációban használják hitelkártyájukat a tulajdonosok.
Az ügyfelek által kezdeményezett vásárlási tranzakció átlagos összege 8400 forint, de a felhasználási helyszínekhez, helyzetekhez hasonlóan ebben is jelentős szórás figyelhető meg, az elköltött összeg alkalmanként a párszáztól a több százezer forintig terjed. A bank ügyfeleinek kétharmada a szerződéskötést követő 60 napon belül használni kezdi a kártyáját, amit a hitelintézet akciókkal is támogat.
Az előnyöket azok az ügyfelek tudják jól kihasználni, akik betartanak néhány fontos szabályt. A hitelkártyájukat csak vásárlásra használják, a határidőket pontosan megtartva fizetik vissza a tartozásukat. Így nem kell kamatot fizetniük, és akár 45 napig ingyen használhatják a bank pénzét, miközben a hitelkártya használatával olyan kedvezményekhez is hozzájutnak, mint például a pénzvisszatérítés, amit egy betéti kártyával nem kapnak meg
– mondja Györkei Krisztián, az OTP Bank fogyasztási hitelek termékfejlesztési vezetője.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A tapasztalatok azt mutatják, hogy a tulajdonosok az elmúlt években egyre tudatosabban használják a hitelkártyájukat, igyekeznek maximálisan kihasználni a konstrukció kínálta lehetőségeket, előnyöket és folyamatosan növekszik azoknak a száma, akik időben törlesztik vissza hitelkeretüket.
A tudatosság azonban nem csak a pénzintézet ügyfeleire jellemző, hiszen egy országos kutatás eredménye szerint a hitelkártyát használók elsöprő többsége, 90 százaléka rendszeresen vagy alkalmanként figyeli a jóváírásokat, több mint háromnegyede pedig az internet- vagy mobilbankban követi a kiadásait, hogy mindig képben legyen aktuális pénzügyi helyzetével kapcsolatban.
Remek hír jött rengeteg magyarnak: fontos program bővült, így lehet igényelni az állami ingyen pénzt
300 ezer fölé növeli a kisebb napelemes rendszerek számát a Napenergia Plusz Program.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
Most bárki ajándékozhat személyre szóló dalt karácsonyra bármelyik szerettének. A SONG4U a mesterséges intelligenciát és személyes történeteket ötvözve készít egyedi dalokat.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
-
Lakásbiztosítás: te mikor foglalkoztál vele utoljára?
Sokan nem tudják, hogy a lakásbiztosításuk pontosan milyen fedezetet is nyújt, vagy mi az ingatlanuk aktuális értéke.
-
Lakásbiztosítás: milyen kár ellen véded az otthonod?
A kutatásunkban arra keressük a választ, hogy az olvasóink pénzügyileg hogyan készülnek fel az ingatlanukat érintő káreseményre.