Egy 2008-ban devizaalapú autóhitelt felvevő ügyfél nyert a Merkantil Bank ellen a mosonmagyaróvári bíróságon.
Jelentős az érdeklődés a Növekedési Hitelprogram (Nhp) részeként októberben elindult Zöld Otthon Program iránt - közölték a pénzintézetek. Az igénylések növekedésével számolnak, egyrészt mert egyre többen ismerik meg a konstrukciót, másrészt az alapkamat emelkedése tovább támogatja a kölcsön elterjedését.
Az OTP Bank kiemelte, hogy bár az Nhp Zöld Otthon Program indulása óta alig egy hónap telt el, komoly érdeklődést tapasztalnak a programban elérhető lakáshitel termékek iránt. Ráadásul azok az ügyfelek, akik már eljutottak az igénylésig, pontosan tisztában vannak a feltételekkel, erre utal az is, hogy jelentős részük igyekszik maximálisan kihasználni a kedvezmények összekapcsolásában rejlő lehetőségeket. Ezt támasztja alá az OTP Bank számára készült, a lakosság körében végzett legfrissebb kutatás, amely szerint a közeljövőben új otthont vásárlók és építők 87 százaléka hitelt szeretne felvenni lakáscéljai megvalósításához. Jelentős részük (71 százalék) érdeklődik egy olyan kedvező kamatozású zöld lakáshitel iránt is, amelyből kifejezetten energiahatékony új lakást lehet vásárolni vagy építeni.
Az Erste Bank az indulás óta több mint 200 hitelkérelmet fogadott be összesen 4,6 milliárd forintot meghaladó értékben, csaknem 19 milliárd forintnyi ügylet van összesen folyamatban. Novemberben már folyósították az első hiteleket. A piaci zöldhitel esetében az átlagos hitelösszeg 30 millió forint, míg a zöld otthonteremtési hitelnél 12 millió forint. A banknál az ügyfelek mintegy 60 százaléka mindkét terméket igényelte. Az ügyfelek 60 százaléka építési célra igényelte a hitelt, a vásárlások aránya 40 százalék - közölték.
A Gránit Bankhoz is jelentős számú hiteligénylés érkezett, amelyek 55 százaléka új lakás vásárlásra, 45 százaléka pedig új lakás építésre vonatkozott. Az emelkedő piaci hitelkamatok mellett a bank által kínált, kiemelten kedvező 1,99 százalékos Nhp Zöld Lakáshitel kamat még vonzóbbá tette a konstrukciót azok számára, akik új lakásba kívánnak költözni - emelték ki. A Gránit Banknál az elmúlt hónapokban több mint százmilliárd forintos nagyságrendű hitelösszegre végeztek el online előbírálatot - zöld hitel és jelzáloghitel esetében együttesen - az ügyfelek, akik digitális ügyfélfiókot is regisztráltak az ügyintézéshez. A bank e trend folytatására számít 2022-ben is.
A Magyar Bankholding tagbankjai azt közölték az MTI-vel, hogy a Budapest Banknál az Nhp Zöld Otthon Lakáshitel igénybevétele iránt folyamatosan nő a kereslet. Jelenleg elsősorban az új lakás vásárlása dominál, mint finanszírozási cél. Az építkezések szezonalitására tekintettel az új lakások építésére igényelt zöld hitelek iránti fokozottabb keresletet a jövő év elejétől várnak. A Budapest Bank az ingatlanhitel-piaci pozíciójának megfelelő hitelkihelyezésre számít a programban a hitelintézetek számára biztosított 200 milliárd forintos hitelkeretből.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az MKB Bank is jelentős érdeklődést tapasztal az Nhp Zöld Otthon Program keretében elérhető termék iránt, sőt egyre több ügyfél már a hitel igényléséig is eljutott. Ugyanez igaz az együtt igényelhető kamattámogatott hitelre is. A tervezett volumeneket minimálisan a jelzáloghitelezésben elért és elérendő piaci részesedése függvényében állapítja meg a bank.
A Takarékbanknál szintén nagy az érdeklődés a termék iránt, az első hónapban 5 milliárd forintnyi hitel igényeltek az ügyfelek. A banknál átlagosan igényelt hitelösszeg 20 millió forint, de viszonylag gyakori a kifejezetten nagyösszegű, 60-70 millió forintos igénylés is. Az igénylések növekedésével számolnak, egyrészt mert egyre többen ismerik meg a konstrukciót, másrészt az alapkamat emelkedése tovább támogatja a kölcsön elterjedését, harmadrészt pedig az ország messze legnagyobb fiókhálózatát fenntartva sok térségben egyedüliként kínálják helyben a lehetőséget. Azzal számolnak, hogy akár már 2022 első felében kifogyhat a jelenleg rendelkezésre álló keret - közölték.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








