Az MBH Bank közölte, hogy informatikai rendszereik korszerűsítése érdekében 2025. december 31. 22:00-tól 2026. január 04. 20:00 óráig egybefüggő bankszünnapot tartanak.
A lakossági folyószámlahitel és hitelkártya termékek a moratórium 19 hónapja alatt valójában átalakultak hitelkeretből személyi hitellé. Ezért újra kell gondolni ezeknek a hiteleknek a futamidejét és a kamatozását is Nagy Márton, a miniszterelnök gazdaságpolitikai főtanácsadója szerint.
Nagy Márton szerint a hiteltörlesztési moratórium 19 hónapja alatt az említett két hiteltípus teljesen elvesztette hitelkeret, illetve rulirozó hitel voltát, valójában átalakultak egy hitelkeretből személyi hitellé, azaz közgazdaságilag szabad felhasználású fogyasztási hitel jellegű termékké váltak. Megjegyezte, a folyószámlahitelek 2020 februárjában (a moratórium kezdete előtt) átlagosan 19 százalékos kamattal rendelkeztek, a hitelkártyáknak 2020 februárjában (a moratórium kezdete előtt) átlagosan 25 százalékos kamatuk volt.
A moratóriumban résztvevő 1,2 millió lakossági ügyfél, 1,8 millió darab hiteléből 700 ezer, vagyis darabszám alapján 40 százalék ebbe a két hiteltípusba tartozik, míg a fennálló tartozás alapján a moratórium alatt lévő 3000 milliárd forintos hitelállománynak nagyjából csak 4,5 százalékát adják, ami 130 milliárd forintot jelent.
Tekintettel arra, hogy egy személy rendelkezhet egyszerre hitelkártyával és folyószámlahitellel is így több, mint 500 ezren lehetnek érintettek
- mondta a miniszterelnök gazdaságpolitikai tanácsadója a Világgazdaságnak. "A moratóriumban résztvevő lakossági folyószámlahitellel és hitelkártyával rendelkező ügyfelek helyzetét mindenképpen érdemes lenne újra értelmezni, még szeptember vége előtt érdemes újragondolni ezen hitelek futamidejét és kamatozását is" - tette hozzá Nagy Márton.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A Portfolio véleménye szerint a miniszterelnök gazdaságpolitikai tanácsadója egyértelműen könnyítést lengetett be a moratóriumban lévő folyószámlahitelekkel és a hitelkártyákkal rendelkező ügyfeleknek, a részletek viszont úgy néz ki, még nem dőltek el, hogy ez gyakorlataban mit fog jelenteni. A hitelek futamidejének és kamatozásának "újragondolása" minden bizonnyal csökkentést fog jelenteni, ha megfogadják Nagy Márton tancsát.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








