Miközben az innováció tovább gyorsult, azt is lehet látni, hogy a vásárlók egyre tudatosabban mérlegelik, mikor és mire érdemes költeni.
Az új termékek, a speciális védő- és dizájnmaszkok megjelenése, a fertőtlenítőszerek felértékelődése csak az egyik jele az internetes kereskedelmi trendeket is átformáló koronavírus-járványnak. A vásárlók most azokat a termékeket keresik, amelyeket az otthon tartózkodás során hasznosnak ítélnek a Vaterán.
Dübörög az élelmiszerek, a háztartási és vegyi áruk kategóriája, amelyben 329 százalékkal nőtt a kereslet, és 229 százalékkal több egészség- és szépségápolási terméket adnak el az oldalon - írja a Világgazdaság. Az egyes termékkategóriákon belül még ennél is nagyobb volumenű változások láthatók. Az otthoni tanuláshoz és a munkához is sokszor elengedhetetlen eszközből, a webkamerából például 4200 százalékkal többet értékesítettek, mint a járvány előtti hetekben.
A karantén alatti vásárlási toplista virtuális dobogóján a maszkok foglalják el a második helyet, az egyéb gyógyászati segédeszközök a harmadikat. A védőruházat, a gumikesztyű és a védőálarc forgalma 640 százalékkal emelkedett.
Március vége óta kis híján hússzorosára nőtt az eladott trambulinok és ugrálójátékok száma, míg hintából, csúszdából mászókából 773 százalékkal, játszóházból és sátorból 466 százalékkal többet értékesítettek. A járvány hatására több mint tízszer annyi tisztítószer fogy, mint addig, és feltűnő a kenyérsütők 883 százalékos forgalomnövekedése is.
Otthon használható termékekre szűkül a keresletTerjed az otthoni edzés, majdnem hatszorosára nőtt az eladott súlyzók mennyisége, és 143 százalékkal a kerékpároké. Az online piactéren a tíz leggyakoribb keresőszó jelenleg a szájmaszk, a maszk, az FFP3 maszk, a légpuska, a kerékpár, a trambulin, a gázpisztoly, a gumikesztyű, a súlyzó, a csúszda és a szobabicikli.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Március 14-20. között, az iskolabezárások után hirtelen 20 százalékkal esett vissza a kereslet a Vaterán, de március végétől jelentős mértékben bővült a forgalom, és az átlagos kosárérték is 36 százalékkal nőtt azóta. Látványosan zuhant az üzlet- és boltfelszerelések iránti kereslet, és jóval kevésbé kelendő most a ruhanemű, az ékszer és az óra.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








