Virovácz Péterre való beszélgetésben nemcsak a 2025-ös év fő tanulságait vettük végig, hanem részletesen elemeztük a 2026-os kilátásokat is.
A lakáshitelek iránti kereslet kitart, ami azt jelenti, hogy a babaváró elindulása ellenére nem zuhant össze a lakáscélú hitelek kihelyezése. Az is tisztán látszik, hogy ezek nagy részét használt lakás vásárlására fordítjuk - ebben nincs előrelépés az elmúlt egy év során.
A lakáshitelek iránti kereslet még mindig nagy, 2019. októberében 81 milliárd forint lakáshitelt vettek fel az ügyfelek. Ez növekedés az előző hónaphoz képest is, de éves szinten egyaránt. Ez már magában is nagyon érdekes, ha csak azt nézzük, hogy egy évvel ezelőtt még nem volt babaváró, és a személyi hitelek iránti kereslet is jelentős. Sokkal érdekesebb azonban azt is látni, hogy milyen célból veszik fel ezeket a lakáshiteleket.
A fix és változó lakáshitelek összehasonlításához használd a Pénzcentrum kalkulátorát!
Értelmetlen felvetés, gondolhatná az olvasó, hiszen lakáshitelt csak lakásvásárlásra lehet felvenni. Ez valóban így van, de az már sokkal fontosabb, hogy használt vagy új lakást veszünk. Magyarországon közismerten elavult a lakásállomány, és ez nem is fog változni, hiszen az MNB adatai szerint a legtöbb pénzt használt lakás vásárlására vették fel az ügyfelek: 2019 októberében ez 57 milliárd forint volt a 81-ből.
Új lakásra ezzel szemben csak 9,3 milliárdot vettünk fel, ami ugyan egymilliárdos emelkedés az egy hónappal ezelőtti adathoz képest, de még mindig nem tud labdába rúgni a használt lakások mellett. Egy éve azonban még sokkal kevesebb volt az arány, majdnem fele ennyi. Az építés októberben közel 10 milliárd forintnyi banki lakáshitelt mozgatott meg, a felújításra felvett 2,25 milliárd azonban elenyésző. Mindezt úgy - emeljük ki ismét -, hogy nyáron elstartolt a babaváró is.
Milyen kamatokkal veszik fel ezeket a hiteleket a magyarok? Egyáltalán, befolyásolja a lakás jellege a kamat mértékét? Erre is választ ad az alábbi adatsor:
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Ahogy az látszik, nem igazán. Egyedül a felújítási célból felvett hitelek kamata tér el némileg az átlagtól, más esetben nem nagyon számít az, hogy milyen lakást veszünk belőle. Az azonban már cseppet sem mindegy, hogy milyen a kamatperiódus: a változó kamatozású hitelek ugyanis jelentősen olcsóbbak.
A lakáshitelek összehasonlításához használd a Pénzcentrum kalkulátorát!
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








