Az izraeli védelmi minisztérium bejelentette, hogy az új, lézersugaras rakétaelhárító rendszer, az Iron Beam sikeresen teljesítette a teszteket, és még idén hadrendbe állítják.
Ahogyan azt már korábban megírtuk, előre láthatólag június 30. és július 4. között több napos, rendszerszintű leállásra készül az MKB Bank. A szóban forgó időszakban a bank szolgáltatásai csak korlátozottan lesznek elérhetőek. Az átállás további részleteiről árultak el újabb információkat a bank sajtótájékoztatóján.
APénzcentrum korábban már beszámolt arról, hogy június végén - július elején több napos, nagyszabású leállásra készül az MKB Bank. A leállás oka egy rendszerátállás, amely ideje alatt a bank szolgáltatásai csak korlátozottan lesznek elérhetőek.
Hetényi Márk, az MKB vezérigazgató-helyettese a digitális átállásról elmondta:
- Teljesen megváltoztak az ügyfelek igényei, sokkal gyorsabb és kényelmesebb, digitális csatornán is elérhető szolgáltatásokra várnak, erre pedig választ kell adniuk a bankoknak is.
- A bank alaprendszerének az átalakítása történik most meg, amely rendhagyó Magyarországon. Az új rendszer lehetővé teszi majd, hogy a bank több külső, fintech céggel is partnerségre léphessen. Ebből végső soron az ügyfelek is profitálhatnak.
- Az új rendszert 14 ezer, különbözőféle módon vizsgáztatták, támadták meg, hogy még az átállás előtt kiütközzenek az esetleges hibák.
Koczka Dániel, az átállás digitális vezetője elmondta:
- Az új rendszer célja, hogy az információk átláthatóak legyenek: bármely csatornán is érkezzen be egy ügyféligény, az ügyfél adatait azonnal átláthassák, ezáltal gyorsíthassák az ügyintézés menetét.
- A már meglévő, az ügyfelek által megszokott funkciókat a lehető legminimálisabban változtatták csak meg.
Kovács Larissza, az MKB digitális ügyfélélmény igazgatója elmondta:
- Az átállás ideje június 29. estétől július 5. reggeléig fog tartani.
- Az mkb.hu/megujlas honlapon elérhetőek az ügyfelek számára az átállással kapcsolatos tudnivalók.
- Az átállás folyamán kizárólag vásárolni, illetve készpénzt felvenni lesznek képesek az ügyfelek. A vásárlást bankkártyájukkal és a mobilalkalmazással is megtehetik.
- Bankkártyával nem rendelkező ügyfeleik mindenképpen vegyék fel a megfelelő mennyiségű készpénzt még az átállást megelőzően. A bankkártyával rendelkező ügyfelek pedig még időben töltsék fel az egyenlegüket, mert az átállás alatt csak az átállást megelőző záróegyenleg erejéig fognak tudni vásárolni.
- Megerősítették a telefonos ügyfélszolgálatot, de ők is csak információnyújtásban, illetve a bankkártyák letiltásában fognak tudni segíteni.
- Az átállás megvalósítására közel 1 millió munkaórát fordítottak. Az új rendszer fogja az ügyfelek adatait, betéteit, a tranzakcióikat nyilvántartani. Kb. 11 korábbi, régi rendszert fognak archiválni az átállást követően.
- Kérdésünkre elmondta, hogy az átállás folyamán a netbank felületén nem lesz jelentős változás. Az átállás előkészítése folyamán a bank egyik legfontosabb célja az volt, hogy az ügyfelek érezzék a folyamatosságot az előző és a mostani rendszer között, miközben az ügyintézés menete felgyorsul, a várakozási idő lelassul.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








