Az Államadósság Kezelő Központ (ÁKK) a korábbi szigorú szabály helyett 3 százalékpontos toleranciasávot vezet be a devizaadósság arányára.
A devizahitelesek terhei ezer milliárd forinttal csökkentek a forintosítás által - mondta Palotai Dániel, a jegybank ügyvezető igazgatója szerdán az M1 aktuális csatorna reggeli műsorában.
Elmondta, hogy a Magyar Nemzeti Bank (MNB) 8 milliárd eurót biztosított a forintosításra 2013-ban a devizatartalékából, amelynek átváltásán 136 milliárd forint nyeresége keletkezett, mivel az átváltási árfolyam magasabb volt, mint amilyenen a tartalékolt devizát a jegybank beszerezte a pénzügyi válság előtt.
Megemlítette azt is, hogy az átváltás időpontja további jelentős terhektől mentesítette a jelzáloghiteleseket, hiszen néhány nappal ezt követően indult meg a svájci frank árfolyamának drámai erősödése, ami további jelentős kiadást okozott volna a svájci frank alapú hiteleseknek, pénzügyi válsághoz vezethetett volna.
A jegybank az átváltáson keletkezett nyereségét az eredménytartalékba helyezte, majd 2016-ban 50 milliárd forint osztalékot fizetett a költségvetésbe, amire 2002-óta nem volt példa. 2012 és 2016 között 10 milliárdról 162 milliárdra nőtt az MNB eredménytartaléka az osztalékfizetés hatását is figyelembe véve - tette hozzá.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Kérdésre válaszolva elmondta, hogy az alapkamat csökkentése és a jegybank előfinanszírozási programjai hatására a költségvetés kamatkiadása 2013 óta a GDP 4,3 százalékáról 2,6 százalékára csökkent. Ez összesen 2013 óta 1600 milliárd forinttal mérsékelte az adósság után fizetendő kamatkiadást, csak 2016-ban 600 milliárd forinttal.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








