A nagymértékű vagyonnövekedés többek között a lakásvagyon növekedésének és a hitelkártya- valamint diákhitel-adósság csökkenésének köszönhető.
A Deloitte tanácsadó cég felmérése szerint minden második magyar ódzkodik a hitelektől. Ennek ellenére egyre pozitívabban tekintünk a hitelekre. A felmérés kitért arra is, hogy az információinkat még mindig a bankfiókokban szerezzük be elsősorban annak ellenére, hogy minden információ elérhető a bankok weboldalain.
Furcsa számokat mutat a Deloitte-Scale BankIndex felmérése, mivel időszakos visszaesés figyelhető meg az adatokban, hosszabb távon azonban egyértelmű, hogyan változik a magyar lakosság hozzáállása a pénzügyekhez. A felmérés a magyar családok hitelfelvételéről, megtakarításairól és fogyasztásáról szól.
Mi a helyzet a hitelezéssel?
A hitelfelvétel kisebb visszaesése figyelhető meg, de ez csak átmeneti visszaesés, a hitelfelvételi kedv alapvetően növekvő tendenciát mutat. Ezzel szemben a jelzáloghitelek törlesztési nehézségei emelkedtek az előző méréshez képest.
Érdekes, hogy 2014 során az egyik legkeresettebb termék a személyi hitel volt, a szintje már közel jár a válság előtti értékekhez. Ez nem mondható el az áruhitelekről, ezeket a kölcsönöket ugyanis jóval kevésbé keresik a magyarok, mint más hitelformákat.
A hitelezés felfutását segíti az is, hogy az elmúlt két évben több mint 2,5 százalékponttal csökkentek a hitelkamatok, de ez megfordulhat, ha a jegybank az alapkamat emelése mellett teszi le a voksát.
- mondta Szép Péter, a Deloitte tanácsadó cég pénzintézeti szektorának partnere.
A magyarok 46 százaléka egyáltalán nem figyel arra, hogy milyen új termékeket kínálnak a bankok, de van egy réteg, aki egyre tudatosabban figyel a pénzügyeire. A jövőbeni hitelezés szempontjából fontos, hogy egyre kevesebb magyar számít arra, hogy fizetési nehézségekbe ütközik.
A fogyasztói optimizmus visszatér a közeljövőben
A fogyasztói optimizmusnál szintén kisebb visszaesés figyelhető meg, a fogyasztási index szerint 26 fok közelében lehet az optimális szint.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Vonatkozik ez a pénzügyi szolgáltatásokra is, a felmérés szerint azt kapjuk a fiókunkban, amit előzetesen ettől elvárunk. Ugyan az internetes felületeken minden banknál elérhetőek kalkulációk és információk, mégis több mint 70 százalékunk inkább a bankfiókban szerzi be az információkat a pénzügyi termékekről.
Átlagosan 40 hónapra előre takarékoskodnak a magyarok, ráadásul egyre tudatosabban tesszük ezt. A magyar családok egyre inkább hosszú távra terveznek megtakarítani.
Mi a helyzet az online pénzügyi termékekkel?
Egyre népszerűbbek az online pénzügyi termékek, mind a megtakarítások, mind a hitelek terén. Ez annak ellenére figyelhető meg, hogy a pénzintézet kiválasztásának legfontosabb tényezője a fiók közelsége, elérhetősége.
Az interneten kártyával fizetők aránya valamivel öt százalék alatt alakult 2014-ben. Ezek közül kiemelkednek akik okostelefonnal rendelkeznek és a felsőfokú végzettségűek, akik közül sokkal többen fizettek ezzel a módszerrel.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Sokaknak zsebbe nyúlós lett a felsőoktatás - számok
- Újabb kellemetlenség egy forgalmas vasúti szakaszon
- Megszólalt a Magyar Posta a kamu csomagokról
- EP-korrupciós botrány: lépett az EP
- Okok, amelyek a magasba emelték, aztán a földhöz csapták Szoboszlai Dominik Liverpoolját
- Több előadásától is elbúcsúzik a Vígszínház