Folytatta az egyeztetéseket a Magyar Nemzeti Bank és a Bankszövetség a vállalati hitelezés bővítéséről és a kibercsalások elleni fellépésről.
A hazai vállalatok harmada már a gazdasági növekedésre és a munkahelyteremtésre koncentrál az Ernst & Young nemzetközi tőkebizalmi barométere szerint: a megkérdezettek 32 százaléka bízik a magyar gazdaság 1 és 3 százalék közötti növekedésében, s 28 százalékuk tervezi bővíteni munkahelyeinek számát.
A felmérés magyar adatai szerint a hazai válaszadók 32 százaléka szerint elindult a világgazdasági növekedés, 64 százalékuk bízik 1-3 százalékos nemzetközi bővülésben. A magyar gazdaság ugyanilyen ütemű növekedésére számít a felmérésben résztvevők 32 százaléka, 36 százalék szerint nem lesz változás, míg 32 százalékuk csökkenést vár - közölte a cég az MTI-vel pénteken.
A növekedésbe vetett bizalom pozitív hatással van a vállalatok munkahely-teremtési kedvére, a kelet-közép-európai régióban megkérdezettek és a hazai válaszadók harmada tervezi bővíteni munkahelyeinek számát a következő évben.
A magyarországi megkérdezetteknek csupán 8 százaléka gondolkozik leépítésben, szemben a regionális 22 százalékkal.
A válaszadók túlnyomó többsége szerint az eurózóna stagnálása jelenti Magyarországon a legnagyobb gazdasági kockázatot. A magyar cégek 48 százaléka a költségcsökkentésre és a hatékony működés kialakítására összpontosít, ezt követi a növekedés (28 százalék) és a stabilitás megteremtése (24 százalék).
A középtávú elgondolásokban a vállalatok 64 százaléka koncentrálna az új földrajzi piacok feltérképezésére, 52 százalékuknál az innováció és a kutatás-fejlesztés is fontos. A növekedést a magyar cégek 67 százaléka organikus úton képzeli el. Ennek hajtóereje a meglévő termékekre és piacra való fókuszálás, a növekvő kutatás-fejlesztési tevékenység, új termék bevezetés, új értékesítési csatornák kialakítása, valamint a technológia fejlesztése.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


