A magyarok a saját gazdasági helyzetükkel kapcsolatban borúlátóbbak a másik három régióbeli országhoz képest, és úgy gondolják, jövőre még rosszabb lesz a helyzetük - derül ki a Tárki által készített közvélemény-kutatás adataiból.
A négy közép-európai ország lakosainak saját anyagi helyzetükről alkotott véleményét vizsgálták. Ennek eredménye szerint a csehek, a lengyelek és a szlovákok pozitívabban látják saját anyagi helyzetüket ma és a jövőben is, míg a magyarok esetében jóval több a pesszimista. Magyarországon tíz megkérdezettből öten mondják, hogy jó vagy átlagos az anyagi helyzetük. A rossz anyagi helyzetről nálunk kétszer-háromszor annyian számoltak be, mint a cseheknél, lengyeleknél vagy a szlovákoknál - olvasható a Tárki elemzésében.
A lengyelek - akárcsak országuk gazdasági helyzetével kapcsolatban - a saját anyagi helyzetük változatlanságát vélik a következő egy évben, akik viszont változást prognosztizálnak, azok is inkább pozitív irányban érzik elmozdulni azt. A csehek és a szlovákok többsége szintén a változatlanságra szavaz, azonban körükben az állapot romlását többen vélik, mint annak javulását. A legnagyobb arányban pedig a magyarok szerint fog az alapvetően sem jó anyagi helyzet tovább romlani: tízből négyen gondolják így.
A felmérésből kiderült: tízből két lengyel jónak és további négy átlagosnak tartja országának jelenlegi gazdasági helyzetét. Ebben jelentősen eltér a másik három visegrádi országtól, hiszen azokban átlagosan tízből hárman vannak, akik jónak vagy átlagosnak vélik a gazdasági helyzetet és a többségben azok vannak, akik szerint az inkább rossznak mondható - írta a Tárki.
Kitértek arra is, hogy a lengyelek többsége szerint a következő egy évben nem lesz változás az ország gazdasági helyzetében, és csak 18 százalékuk véli úgy, hogy romlani fog a helyzet. A csehek, a lengyelek és a magyarok viszont ennél nagyobb arányban (rendre 36-36-38 százalék) gondolják azt, hogy rosszabb lesz a gazdaság helyzete.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








