Befejeződött a MasterCard bankkártya-elfogadást fejlesztő programjának fővárosi szakasza. Ennek eredményeképpen eddig több mint 1,000 kereskedővel bővült a bankkártyát elfogadó üzletek száma Budapesten. A projekt szervezői jelezték: jelenleg további félezer üzletben készítik elő a terminálok kihelyezését.
A kampány elsősorban a kis- és közepes méretű üzletekre fókuszál: a fővárosban újonnan bekötött boltok 49%-a évente 10 milliónál kisebb forgalmat bonyolít, 23%-uk 10 és 30 millió forint közötti értékben, 19%-uk pedig 30 millió forint feletti értékben értékesít terméket/szolgáltatást.
A megkeresett kereskedők közül az elektronikai cikkeket forgalmazó boltok vezetői voltak a legfogékonyabbak a kártyaelfogadás bevezetésére: ők adják az összes új kártyaelfogadó üzlet 16%-át. 13-13%-ban találunk élelmiszerboltot és vendéglátó-ipari egységet, míg a ruházati boltok 8%-ban képviseltetik magukat. A programnak köszönhetően a budapestiek 27 új virágboltban, 13 papír-írószer üzletben, 7 óra-ékszer kereskedőnél és 7 újonnan csatlakozott filmkölcsönzőben használhatják a bankkártyájukat vásárlásra.
Gauder Milán, a MasterCard Europe Magyarországért, Horvátországért és Szlovéniáért felelős üzleti igazgatója elmondta: "A program során kiderült: Budapesten a kereskedők ma már kisebb összegek esetén is számítanak a kártyahasználatra, érzik erre a fogyasztói igényt, és ennek megfelelően nyitottak a szolgáltatás bevezetésére. Általánosságban elmondható, hogy az érdeklődő kereskedők ötöde vezeti be a kártyaelfogadást közvetlenül a marketing akciót követően. A virágboltok, papír-írószer ützletek, vegyes profilú ajándékboltok, DVD kölcsönzők és élelmiszerboltok esetén ez az arány akár 30% is lehet. Esetükben a kiélezett versenyhelyzet megkívánja a szolgáltatások bővítését, mely - a jelen nehéz piaci körülmények között - elengedhetetlen a fennmaradáshoz."
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- BL negyeddöntőt játszik ma a Telekom Veszprém kézilabda csapata - sport a tévében
- Hatalmas amerikai fegyverszállítmány tart Ukrajnába
- Hármas karambol az M2-en, nem lehet bejutni Budapestre
- Erősödött a forint ma reggel
- Elemző: az ellenzék erőre kapott, és kezdi elhinni, hogy nem legyőzhetetlen Erdogan
- Keresik a bajai szovjet hadifogolytábor áldozatait