Jelenleg minden második magyar kártyabirtokos használja plasztiklapját külföldön is, derül ki a MasterCard külföldi kártyahasználatról készített kutatásából . Azok körében, akik legalább évente kétszer utaznak, a bankkártyát használók aránya átlagosan 67%.
"Míg a magyarok csak minden ötödik, addig a nyugat-európaiak minden második eurójukat költik el bankkártyával, amikor külföldre utaznak ." - emelte ki Gauder Milán, a MasterCard Europe Magyországért, Horvátországért és Szlovéniáért felelős üzleti igazgatója.
Gauder Milán szerint ezzel együtt az elmúlt években jelentősen csökkent a magyarok félelme a plasztiklap külföldi használatával kapcsolatban, és további fejlődés várható e téren.
"A praktikus előnyök, mint a gyors, 24 órás készpénzfelvétel lehetősége, a többnyire díjmentes vásárlás, a bankkártyához tartozó utasbiztosítások, valamint a hitelkártyán rendelkezésre álló hitelkeret mind olyan szolgáltatások, melyek jó eséllyel megszerettetik a magyar kártyabirtokosokkal is a plasztik külföldi használatát."
A MasterCard kutatásából az is kiderül, hogy miért nem használják a magyar kártyabirtokosok többször vásárlásra a kártyájukat, amikor utaznak. Az elsődleges ok, hogy biztonságosabbnak tartják, ha van náluk elegendő készpénz külföldön is. Emellett meghatározó az is, hogy a többség nincs tisztában a váltási árfolyammal, így a biztosabbnak tűnő készpénzt használja. Meglepő, hogy továbbra is magas azok aránya, akik úgy gondolják, hogy külföldön fizetni kell a bankkártyás vásárlások után (28% hiszi ezt), jóllehet ilyen díj a kereskedők legnagyobb részénél nem csak határainkon belül, de túl sincs.
Ugyanakkor a külföldi kártyás vásárlás térnyerését szolgálja, hogy míg 2006-ban a magyar kártyások mindössze 16%-a vélte úgy, hogy a MasterCard márkájú kártyák széles körben elfogadottak külföldön is, ma már 35% biztos ebben. A kutatás azt is kimutatta, hogy a bankkártyák biztonságosságának megítélése is jelentősen javult az elmúlt években.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Ami az ATM használatot illeti, a külföldre utazó magyar kártyabirtokosok jelenleg közel 98%-a otthonról visz készpénzt (71% használ valutaváltó irodát, 27% bankfiókban vált), de 16%-uk külföldi ATM-ből is feltölti a személyes készpénz tartalékát.
A MasterCard megbízásából végzett felmérés kitért az utazási szokásokra is. A külföldre utazók 20%-a fizeti foglalásait kártyával, de a gyakori utazóknál ez az arány már 31%. Átlagosan évente egyszer utazunk külföldre, leginkább nyári pihenés céljából és népszerűek az 1-2 napos bevásárló túrák is. Utazás előtt az információkat elsősorban barátoktól, ismerősöktől, másodsorban az internetről szerezzük be. A vizsgált célcsoport 10%-a utazott már "télből a nyárba", azaz felkeresett meleg éghajlatú országot a téli hónapokban.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Nagyobb repülők közlekednek Debrecen és München között
- Még sajátjait sem engedi külföldre utazni a Kreml
- Bejött a Netflix stratégiája, brutális nyereséget könyvelhettek el
- Nem kizárt egy új üzemanyagárstop – a nap hírei
- Németországi kémügy: bekérették az orosz nagykövetet, de nem késett a válasz
- A dél-koreai kormány kénytelen volt engedni a tiltakozó orvosoknak