A MasterCard 2008. júliusában indult kártyaelfogadás fejlesztési programjának köszönhetően eddig 1145 kis- és közepes méretű bolt tette lehetővé pénztáránál a kártyás fizetést. A terminálok számának növekedése mellett ugyanakkor a program katalizáló hatása is nagyon fontos.
"Más országokban szerzett tapasztalataink azt mutatják, hogy az elfogadói hálózat fejlődésében van egy pont, miután a rendszer szinte önmagát fejleszti. Ezt a pontot akkor érjük el, amikor már van annyi elfogadóhely, hogy a kártyahasználók nyugodtan indulnak el vásárolni jelentős készpénz nélkül, és aktívan igénylik a további elfogadóhelyek telepítését ott, ahol ilyen nincs. Ezen a ponton a kereskedő is belátja, hogy a kártyás vásárlókkal jelentős üzletet is veszít, és meghozza a döntést a bővítésre. Bár a jelenlegi kampány mindössze négyezer kereskedő bevonását tűzte ki célul, ami önmagában nem hoz nagyságrendi változást a magyar piacon, az öngerjesztő folyamat eredményeképpen esély lehet a felzárkózásra a fejlettebb elfogadási hálózattal rendelkező országok mellé " - mondja Gauder Milán, a kártyatársaság Magyarországért, Horvátországért és Szlovéniáért felelős üzleti igazgatója.
Jelenleg Magyarország viszonylag fejlett a kibocsátott kártyák számát tekintve (9 millió bankkártya jut 10 millió lakosra), ugyanakkor a kártyahasználatot gyakran hátráltatja a kártyaelfogadás hiányossága, elsősorban a kis- és közepes méretű boltok esetében. A MasterCard kereskedői kampánya ennek helyzetnek a felismeréséből született, így elsősorban a kiskereskedőkre fókuszál. Telefonos- és direkt marketing eszközök segítségével próbálja ösztönözni a bankkártya elfogadást az ország 25 nagyvárosában és azok vonzáskörzetében, beleértve Budapestet.
A kampány bevon minden Magyarországon működő elfogadó bankot és felkínálja nekik a lehetőséget, hogy a megkeressék és szerződést kössenek a kártyaelfogadásra nyitott kereskedőkkel. A POS terminálok telepítése után egy átfogó kártyahasználat ösztönző kampány indul annak érdekében, hogy a kártyabirtokosok figyelmét az újonnan bekötött boltokra irányítsák.
Az elfogadói hálózathoz újonnan csatlakozott boltok 40%-a kifejezetten kis üzlet: éves forgalmuk nem teszi ki a 10 millió forintot, a skála másik végén lévő, 30 milliónál is többet értékesítő üzletek a most csatlakozott boltok 16%-át adják. A szerződött boltok fele műszaki, háztartási és élelmiszerüzlet volt, míg a vendéglátást és a szépségápolást 24% képviselte.
Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.
Év végén két újabb izgalmas kampány ért el kiemelkedő sikereket a Brancs piacterén.
Most viszont bemutatunk 3 olyan projektet, amikről valószínűleg sokat fogunk még hallani 2023-ban!
A könyv szerzőjét, Zubreczki Dávidot kérdeztük a balatoni fejlesztésekről, a városnézésről, építészetről és hogy mitől lenne élhetőbb Budapest. Interjú.
-
Alapanyagtól a vásárlóig: így áll a fenntarthatósághoz a piacvezető kiskerlánc
A Lidl Magyarország a környezettudatosság mellett érvel.
- Rasszista támadások Vinícius Júnior ellen
- 16. lett új sportágában Gareth Bale
- Egyhetes nemzeti gyász Törökországban, háromezer fölött a halálos áldozatok száma
- Látványos fejlesztésekkel folytatják a Nyugati pályaudvar felújítását – fotók
- Harangi Szabolcs: két út van kivédeni, hogy ekkora pusztítást végezzen egy földrengés
- Földrengés: több ezer halálos áldozat, nagy erőkkel keresik a túlélőket – a nap hírei
Digital Transformation 2023
Sustainable Tech 2023
Biztosítás 2023


